Pe repede înainte s-a votat în Legislativ, la cererea primarului, consumarea banilor din creditul contractat de Primăria Făgăraş în valoare de 28 milioane de lei. Prima tragere în valoare de 1,8 milioane de lei se va duce pentru reabilitarea străzii Doamna Stanca, aşa cum s-a votat în şedinţa extraordinară a CL Făgăraş desfăşurată în dimineaţa de 10 iulie a.c. N-au fost toţi consilierii prezenţi, dar au fost suficienţi ca proiectul de hotărâre iniţiat de primar să obţină numărul de voturi ,,pentru”. Întrebaţi consilierii locali despre proiectul tehnic de reabilitare al străzii Doamna Stanca, toţi au ridicat din umeri. Niciunul n-a putut explica în detaliu cum va arăta această stradă la finele lucrărilor. Primarul a spus în plen că va prezenta variante de proiect în următoarea şedinţă, urmând să se aleagă cel mai potrivit. Nici locatarii de pe strada Doamna Stanca nu ştiu ce modificări vor fi aduse zonei în care locuiesc. Pe de altă parte, pe această arteră de circulaţie se vor derula lucrări la reţelele de utilităţi. Cu alte cuvinte, s-au alocat banii fără să existe soluţia tehnică pentru reabilitare. Ca să nu mai luăm în calcul termenele necesare realizării proiectului (se pare că nu există), al licitaţiei, proceduri care vor amâna începerea lucrărilor. Asta în condiţiile în care pentru reabilitarea acestei străzi au mai fost alocaţi bani de la bugetul local şi în 2017, a existat un proiect, a fost o licitaţie, s-a desenat o firmă, dar primarul a reziliat contractul. O concluzie logică asupra modului în care se lucrează în Primăria Făgăraş se rezumă într-un cuvânt. ,,haos”. Vom publica interpelarea făcută de consilierul local Ion Negrilă pentru primar, prin care i s-au cerut explicaţii clare asupra acestui subiect. În ediţia următoare vom publica scrisoarea adresată de locatarilor de pe strada Doana Stanca, de la sensul giratoriu până la ieşirea din oraş, primarului căruia îi cer explicaţii.
,,Interpelare adresată primarului Municipiului Făgăraș, Gheorghe Sucaciu, referitoare la unele investiții programate, adoptate prin HCL dar care nu au fost duse la îndeplinire de Executiv.
Domnule primar,
În baza Legii 215/2003 și a Legii 544/2001, vă solicităm să ne transmiteți în scris, în termenele legale prevăzute, date referitoare la următoarele documente publice:
-
Expunere situație:
Prin HCL nr 136/5 iulie 2017, Consiliul Local Făgăraș a alocat suma de 1 800.000 lei, din Bugetului Local, pentru modernizarea străzii Dna Stanca și apoi a aprobat indicatorii tehnico-economici, pentru reabilitarea străzii pe două benzi de circulație. Ulterior, în baza documentațiilor, Primăria a derulat o licitație, în urma căreia a stabilit firma câștigătoare.
Solicitare:
Vă solicităm să ne transmiteți următoarele:
- În ce mod ați dus la îndeplinire HCL 136/5 iulie 2017, pe care în calitate de consilier am votat-o?
- Ați organizat licitația și ați încheiat contract cu firma câștigătoare?
- Dacă da, care au fost cauzele pentru care firma câștigătoare nu a executat lucrarea și care era perioada prevăzută în contract pentru execuție?
- Ce fel de rectificare s-a făcut ulterior și unde a fost utilizată concret suma alocată inițial de consilieri pentru proiectul de pe Str. Doamna Stanca?
- Ce soluție tehnică a fost aleasă din documentația tehnică? Varianta de realizare a structurii pentru trafic greu (în valoare de 5milioane de lei) sau varianta simplă de refacere aplicabilă traficului ușor (în valoare de 1,8 milioane lei)?
- În avizele pe care le-ați obținut, în baza certificatului de urbanism, ce suprafață de zonă verde va fi afectată, dintre alveolele existente, și câți copaci vor fi tăiați, concret?
- Solicităm de asemenea opinia de legalitate exprimată de Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la utilizarea sumelor din contractul de creditare, pentru alt obiectiv decât cel fixat inițial în contract și pentru care s-a aprobat împrumutul bancar.
- În ședința din 10 iulie ați ridicat problema că veți supune aprobării CL alți indicatori tehnico-economici. Ce modificări au fost aduse vechiului proiect, pe care de altfel l-ați scos la licitație, astfel încât să fie necesară altă aprobare?
II.
Expunere situație:
Prin HCL nr. 255/29 noiembrie 2017, Consiliul Local a aprobat contractarea unui credit bancar în valoare de 28 milioane RON.
Dvs. ați a anunțat public că acest credit este contractat pentru realizarea Centurii Ocolitoare a Făgărașului, dar în proiectele de acte normative trimise către Consiliul Local nu se regăsesc acești termeni, ci se face referire la o anexă cu 11 străzi. De asemenea, într-un ziar local din luna martie, apare o declarație a dvs. din care reiese că dețineți toate avizele pentru șoseaua ocolitoare.
Solicitare:
Vă solicităm să ne transmiteți următoarele:
- Pentru ce obiectiv ați contractat împrumutul de 28 de milioane de lei, în baza proiectului HCL înaintat Consiliului?
- Vă solicităm să prezentați Anexa cu cele 11 străzi la care ați făcut referire în documente.
- În ce stadiu se află documentația de transmitere în proprietatea Municipiului Făgăraș a arterei de ocolire a orașului de către Ministerul Transporturilor.
- Care a fost viziunea dvs. când ați făcut demersuri pentru un credit bancar, fără ca obiectivul anunțat, respectiv Centura Ocolitoare, nici măcar nu se află în proprietatea orașului?
- Despre ce avize spuneți că le deține Primăria în luna martie 2019, dacă ne spuneți că nici astăzi Primăria nu are actele ei de proprietate?
Așteptăm răspuns în scris
Vă mulțumim
Consilier Ioan Negrilă, președinte PSD Făgăraș”
Felicitari! Trageli-l pe „groful din Dragus” la raspundere, sa dea socoteala pentru fiecare banut cheltuiut, asa cum este normal.
Se pare ca asa este…