Consiliul Județean Brașov a predat constructorului, în vederea începerii lucrărilor, luni, 28 octombrie a.c., amplasamentul pentru tronsonul intravilan Grid din drumul județean DJ130B Părău- Grid-Perșani. În aceeași zi a fost emis Ordinul de începere a lucrărilor. Au participat Szenner Zoltan, vicepreședintele CJ Brașov, Ovidiu Ovesea, primarul comunei Părău și reprezentanții constructorului, SC Diferit SRL și SC Diferit AG SRL.
- ,,Era o necesitate acest proiect, iar după numeroase insistențe a intrat în linie dreaptă și lucrările vor demara, odată cu ordinul emis de CJ Brașov. Astăzi, 28 Octombrie 2024, în prezenta reprezentantilor: Consiliului Județean Brașov prin domnul vicepreședinte Szenner Zoltan, S.C. Civil Construction VVS SRL, Electrica Distribuție Transilvania Sud,
Distrigaz Retele, Agenția pentru Protecția Mediului Brașov, Sistemul de Gospodărire a Apelor Brașov, Orange România Communication, Primaria Părău, a predat amplasamentul drumului județean (DJ130B) din intravilanul localității Grid , comuna Părău jud. Brașov“ a spus Ovidiu Ovesea, primarul comunei Părău.
,,Necesitatea modernizării acestui drum am susținut-o din prima clipă în care am preluat drumurile județene, pentru că nu e normal ca tronsonul extravilan, Părău – Grid să fie asfaltat, iar tronsonul din intravilanul satului Grid să nu fie modernizat. Am locuit mai demult pe o stradă care nu era asfaltată, știu exact ce înseamnă, cât disconfort produce praful care se ridică la trecerea fiecărei mașini.Am spus la început că voi face tot ce ține de mine ca să demarăm lucrările de reabilitare și am considerat-o o promisiune. Mă bucur că acum, cu doar câteva zile înainte de finalizarea mandatului am reușit să mi-o îndeplinesc“ a spus Szenner Zoltan, vicepreședintele CJ Brașov.
Un astfel de proiect necesită, așa cum explică vicepreședintele CJ Brașov, studiul de fezabilitate, procedura de achiziție pentru lucrările de proiectare și execuție, proiectantul având sarcina de a întocmi documentația DTAC, obținerea Certificatului de urbanism și toate avizele solicitate prin Certificat, după care proiectul tehnic.
- ,, În cursul proiectării s-a modificat soluția constructivă pentru pod și pentru o parte din rețeaua de evacuare a apelor pluviale, iar asta a dus la automat la reavizarea soluțiilor propuse de proiectant de către Serviciul de Gospodărire a Apelor și Agenția de Protecția Mediului și doar după aceea am putut obține și Autorizația de construcție. După finalizarea proiectului au mai trebuit avizați indicatorii tehnico economici în Comisia tehnico-economică și aprobați în plenul Consiliului Județean, iar la final făcută procedura de achiziție pentru serviciile de dirigenție de șantier“ a completat Szenner Zoltan.
Ce presupune proiectul
În cadrul contractului vor fi realizate următoarele lucrări din intravilan Grid:
- Pe partea carosabilă se va realiza o structură rutieră complet nouă, cu 25 cm strat de fundație din balast, 15 cm strat de piatră spartă și 2 straturi de asfalt, de 6 respectiv de 4 cm;
- Pe traseul drumului se vor amenaja și intersecțiile cu drumurile laterale și se vor reface accesele către proprietăți pe amplasamentele existente, cu 15 cm strat de balast, strat de uzură din beton cu plasă sudată. Acolo unde accesele trec peste șanțuri sau rigole au fost prevăzute podețe tubulare de D400 mm;
- Se vor amenaja trotuare cu lățimea minimă de 1 m, pe ambele părți ale drumului, acolo unde situația din teren va permite;
- Sistemul de scurgere a apelor pluviale este prevăzut cu rigole carosabile, șanțuri trapezoidale sau sistem de canalizare cu tubulatură îngropată în funcșie de necesități. Pe traseul drumului în mai multe puncte este necesară subtraversarea drumului pentru a evacua apa din șanțuri sau rigole, în aceste puncte sunt prevăzute podețe tubulare din beton cu diametrul de D630-1000 mm;
- Podul de pe traseul drumului va fi demolat și reconstruit. Noul pod va avea două culei din beton armat, suprastructură din 17 grinzi de beton armat și tablier din beton armat și va avea o lungime de 14 m, deschidere de 10 m, cu 2 benzi de carosabil cu lățimea de 3,5 m, trotuare cu lățimea de 1,5 m pe ambele părți și parapete metalice la carosabil și la trotuare. În cadrul lucrărilor la pod se va amenaja și albia râului în amonte și în aval cu ziduri de sprijin din beton armat.
Primele lucrări
Pentru început constructorul va face organizarea de șantier și va executa lucrările pregătitoare: va executa canalizarea pluvială și va reface podețele pentru scurgerea apelor pluviale de pe traseul drumului, va reloca conductele de apă și gaz de pe pod, iar după sărbători, dacă vremea va permite var executa și podul tehnic necesar pentru devierea circulației înainte de demolarea podului.