Pentru proiectarea și execuția tronsonului 3 al autostrăzii Sibiu-Făgăraș, respective porțiunea de la Arpașu de Jos (DN1)- Sâmbăta de Sus (DJ 105B) au fost depuse 4 oferte. Așa cum explică senatorul de Țara Făgărașului, Marius Toanchină, este vorba despre companiile:
- WEBUILD SPA
- MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S.
- MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI
- ASOCIEREA AUTOMAGISTRAL-PIVDEN – ROSTDORSTROY SRL
Contractul pentru construcția acestui tronson prevede execuția a 17,6 km de autostradă, cu o valoare estimată cuprinsă între 1,83 miliarde de lei și 2,16 miliarde de lei, fără TVA, în termen de 48 luni (12 luni pentru proiectare și 36 luni pentru execuție).
Oferte pentru Tronsonul Avrig-Arpașu de Jos
Pentru tronsonul 2, respectiv de la Avrig-Mârșa (DJ 105G) la Arpașu de Jos (DN1) au fost depuse miercuri, 8 martie a.c., ofertele de către următoarele companii:
- Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN – ROSTDORSTROY
- KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S.
- MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.
- MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI
- PORR CONSTRUCT SRL
- WEBUILD SPA – MILANO
Contractul pentru construcția tronsonului 2 prevede execuția a 19,92 km, cu o valoare estimată de 1.713 miliarde lei, fără TVA, în termen de 48 luni.
Traseul Autostrăzii Sibiu-Făgăraș
Autostrada Sibiu-Făgăraș are o lungime totală de 68 km, iar traseul acesteia pornește din dreptul localității Boița și se termină în apropierea Municipiului Făgăraș. Trece adiacent de localitățile Turnu Roșu, Sebeșu de Jos, Racovița, Mârșa – Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sărata, Scoreiu, Carta, Arpașu de Jos, localități ce aparțin județului Sibiu și de localitățile Ucea de Jos – Ucea de Sus, Viștea de Jos – Viștea de Sus, Drăguș, Sâmbăta de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luța, Hurez, Municipiul Făgăraș și Ileni, din județul Brașov. Sursa de finanțare este din fonduri europene nerambursabile din cadrul Programului Transport. Conform Studiul de Fezabilitate aprobat pentru proiectul Autostrada Sibiu- Făgăraș de către Consiliul Tehnico- Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, autostrada a fost împărțită în 4 tronsoane:
- Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 (lungime = 14.253 km) Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig-Marsa (DJ105G)
- Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 (lungime = 19.922 km) Avrig-Marsa (DJ105G) și Arpașu de Jos (DN1)
- Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 (lungime = 17.610 km) Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)
- Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 (lungime = 16.265 km) Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș/ Drum de legătură cu DN1.
Conform studiului de fezabilitate, autostrada Sibiu- Făgăraş se va lega de Sibiu- Boiţa în zona Boiţa, unde va fi construit un sens giratoriu. Va continua apoi prin zona Turnu Roşu, Sebeşu de Jos, Racoviţa, Mârşa, unde se vor construi ieşiri şi intrări pe autostradă. Va continua prin zona Scoreiu, va intersecta DJ 105J (Porumbacu de Sus-Porumbac de Jos), iar la DC 50 (Sărata) va intersecta DN1, va ocoli satul Scoreiu, după care revine peste DN1, intersectând DJ 105H (Arpaşu de Jos). Va trece apoi pe lângă Ucea de Sus unde vor fi amenajate ieşiri şi intrări pentru Ucea de Sus şi Corbi, urmând să întersecteze DJ 103 (Viştea de Sus şi Viştea de Jos), apoi DC 80 (Olteţ-Drăguş). Va intersecta DJ 105B (Sâmbăta de Jos-Sâmbăta de Sus) unde se vor amenaja ieşiri şi intrări, DJ 103F (Voila-Voivodeni), DC 75 (Luţa-Beclean), DJ 104C (Hurez- Săsciori), DJ 104B (Ileni) unde vor fi amenajate ieşiri şi intrări spre Ileni şi Făgăraş. Legătura dintre autostradă şi DN1 se va realiza lângă Râuşor, intersectând DC 68 şi va include şoseaua de centură din nordul municipiului (5 km), ieşind la DN1 cu un nod.
DE CE SE MARESTE COSTUL CU INTRARII IESIRII LA TOT SATUL STRABATUT , AVEM NEVOIE ACUM DE ELE??
FAGARAS –cincu–medias,, SERCAIA poiana marului–, Rupea erau de ajuns,si costuri si finalizare erau acceptabile, O SA DUREZE CAT BARAJUL DE LA MANDRA 35 DE ANI. SI NU ESTE GATA.