La Veneția de Sus s-a organizat sâmbătă, 30 aprilie a.c., un concurs de off-road unic, cu accent pe navigația în teren accidentat și nu pe viteza de parcurgere a unui traseu prestabilit. Lume multă dornică să vadă un astfel de concurs încă de la ora 14.00 când s-a dat startul. Erau aliniate o serie de mașini care urmau să parcurgă traseul stabilit de organizatori. La Veneția de Sus s-a organizat pentru prima dată un astfel de eveniment. Traseul a fost stabilit la marginea satului, un teren accidentat cu deal și râu, pe care organizatorii l-au semnalizat cu respectarea regulamentului. Primăria Părău a pus la dispoziție terenul.
- ,,Este prima ediție a acestui eveniment și are mulți spectatori. Lumea a fost curioasă și dornică să vadă pe viu un astfel de concurs. Cu voință am atras la noi în comună acest eveniment“ a explicat Ovidiu Ovesea, primarul comunei Părău.
Etapa de astăzi de la Veneția de Sus a GPS Adventure Trophy a urmat celei de la – Rupea, care s-a desfășurat cu o zi în urmă. Organizator a fost GTC Motorsport și s-a desfășurat sub egida Comisiei Nationale de Off-Road, Federatiei de Automobilism Sportiv și a Ministerului Sportului.
- ,,În prima zi, echipajelor le-a revenit sarcina să găsească cât mai multe puncte GPS (way point-uri) într-un interval de timp stabilit– 6 ore, iar în cea de a doua zi s-a mers pe track. O probă Super Specială – Trial s-a desfășurat la la Veneția de Sus, respective ,,Cupa Veneția“. Concursul s-a desfăsurat pe două clase: Clasa Adventure Hobby: s-a putut participa cu orice mașină cu tracțiune integrală, Off-Road sau SUV. Clasa Navigator: era necesar ca mașina participantă să fie dotată conform cerințelor Regulamentului CNOR Cupe 2022. Fiind un concurs de navigatie, accentul nu se pune pe dificultatea traseului ci pe cunostiintele de navigatie ale echipajului. La această clasă s-a putut participa cu mașini tip Standard / Challenge dar și cu mașini tip buggy sau cu vehicule din clasa SSV“ au explicat organizatorii. (Lucia BAKI)