Ec. Persida Țîmboiu, președintele PNL Făgăraș, spune că Făgărașul ar trebui să aibă bugetul local 2022 aprobat până la data de 11 februarie, doar că primarul n-a convocat plenul CL Făgăraș în ședință ordinară sau extraordinară.
- ,,Consiliul Local Făgăraș ar fi trebuit să adopte Bugetul Local pentru 2022, până in 11 februarie 2022. Cel puțin asta impune legislația. Dar până astăzi, 8 februarie 2022, Consiliul Local nici măcar nu a fost convocat în ședință cu acest subiect pe ordinea de zi. Codul Administrativ prevede că ședințele ordinare se convoacă înainte cu 5 zile iar cele extraordinare înainte cu 3 zile. Sau domnul primar Sucaciu are cumva de gând să convoace Consiliul intr-o sedinta de îndată, prin SMS, pentru ca membrii legislativului să nu aibă timp de analiză și amendamente?“ a publicat pe facebook ec. Persida Țîmboiu.
Țîmboiu aduce critici primarului pe care-l acuză de lipsă de transparență
,,În prezent, pe pagina oficială a Primăriei sunt 3 pagini cu cifre vagi de venituri și cheltuieli. Nu există anexele cu lista de investiții, cu arieratele existente, cu lucrări în continuare, cu datoriile către Salco, cu subvențiile pentru termoficare. Nu e nimic transparent în ceea ce privește previzionarea cheltuielilor pe 2022. Apare în schimb o sumă de (–) 26.000.000 lei, adică deficit. De două ori și jumătate cât reprezintă cheltuielile de personal. În plus, înțelegem că ar exista o contestație pe acest subiect cu data de 27 ianuarie 2022. Tot legea spune că această contestație trebuia analizată în Consiliul Local în 5 zile. Termenul ar fi fost 2 februarie 2022. Termen depășit. PNL Făgăraș solicita primarului să prezinte de urgență detalierea veniturilor și cheltuielilor propuse pentru 2022 pe capitole, subcapitole, titluri, articole, alineate, după caz, şi pe anexe, pentru ca să poată fi analizat proiectul HCL și pentru a se putea depune amendamente în timp util“ ec. Persida Țimboiu, președinte PNL Făgăraș.
Persida Țîmboiu invocă în acest sens Legea finanțelor publice:
,,Extras din Legea Finanțelor Publice.
…(3) Pe baza veniturilor proprii şi a sumelor repartizate potrivit alin. (2), ordonatorii principali de credite, în termen de 15 zile de la publicarea legii bugetului de stat în Monitorul Oficial al României, Partea I, definitivează proiectul bugetului local, care se publică în presa locală sau se afişează la sediul unităţii administrativ-teritoriale. Locuitorii unităţii administrativ-teritoriale pot depune contestaţii privind proiectul de buget în termen de 15 zile de la data publicării sau afişării acestuia.
(4) În 5 zile de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor prevăzut la alin. (3), proiectul bugetului local, însoţit de raportul ordonatorului principal de credite şi de contestaţiile depuse de locuitori, este supus aprobării autorităţilor deliberative, de către ordonatorii principali de credite.
(5) Autorităţile deliberative, în termen de maximum 10 zile de la data supunerii spre aprobare a proiectului de buget, potrivit alin. (4), se pronunţă asupra contestaţiilor şi adoptă proiectul bugetului local, după ce acesta a fost votat pe capitole, subcapitole, titluri, articole, alineate, după caz, şi pe anexe.
(6) Proiectele de buget prevăzute la art. 1 alin. (2) se aprobă de autorităţile deliberative în termen de maximum 45 de zile de la data publicării legii bugetului de stat în Monitorul Oficial al României, Partea I“.