Consiliul Județean Brașov va continua și în 2025 lucrările pe șantierele deschise în tot județul, respectiv modernizarea a 96,3 km de drumuri judeţene, pentru care sunt alocate finanţări ce depăşesc 336,5 milioane de lei și refacerea totală a 53,1 km de drumuri din zona metropolitană a municipiului Braşov, un proiect multianual estimat la peste 530 de milioane de lei. În Țara Făgărașului sunt în desfășurare sau în pregătire cele mai multe investiții vizând modernizarea infrastructurii rutiere.

  • Podul de la Voila se construiește cu fonduri accesate prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală II-a, în valoare de 32.242.083,28 lei, la care cofinanţarea asigurată din bugetul propriu al judeţului este de 7.475.944,80 lei. La acest obiectiv  constructorul SC Con-A SRL Sibiu va relua lucrările sistate pe perioada sărbătorilor de iarnă cu asamblarea elementelor metalice ale podului și să lucreze la construirea căii de circulație a acestuia. Cu o lungime de 93,95 metri și o lăţime de 13,50 metri, podul de la Voila este o investiţie esenţială pentru infrastructura rutieră a județului Brașov, fiind proiectată să dureze 100 de ani.  Pentru asigurarea conectivității bazei militare cu principalele căi rutiere de transport, dar și cu viitoarea autostradă Sibiu – Făgăraș, CJ Brașov va moderniza  DJ 105 Voila (DN1) – Cincșor – Cincu – limită Jud. Sibiu, care să includă și construirea unor variante de ocolire a satelor Cincșor și Cincu. Forul județean intenționează să predea investiția la CNI.
  • Intravilanul Staţiunii Sâmbăta.

Reabilitarea Drumului Judeţean 108B situat în Staţiunea climaterică Sâmbăta va fi finalizată în prima parte a acestui an cu fonduri PNDL I în valoare de 1.611.617,60 lei. Contractul a fost semnat la finele lunii octombrie 2024 și va  refăcut un tronson rutier situat în intravilanul Staţiunii Sâmbăta, asigurând   legătura între DJ 105B şi DJ 102G.

  •  Drumul de la Viştea. Lucrările  pentru reabilitarea DJ 103D Viştea de Jos (DN 1) – Viştea de Sus (km 0+000–5+106) vor începe în perioada imediat următoare, contractul având valoarea de 21.026.575,52 lei, finanțat din bugetul propriu al județului, pe care îl va realiza firma SC PORR Construct SRL. Cu o lungime de 5,106 km, acest segment rutier porneşte din DN 1, străbate intravilanul şi extravilanul localităţii Viştea de Jos şi ajunge la intrarea în satul Viştea de Sus, la intersecţia cu DJ 104A – parte a „Drumului de sub munte” care a fost modernizat de CJ Braşov în 2023 cu fonduri europene.
  •  Intravilanul satului Grid.  Modernizarea DJ 130B Părău (DN 1S) – Grid – Perșani (DN 1), km 3+150–4+550  ar urma să fie terminată în acest an, lucrările fiind executate de SC Diferit SRL. Valoarea totală a contractului este de 9.416.676,23 lei, fonduri asigurate din bugetul judeţean. Se va realiza o structură rutieră complet nouă, pe traseul drumului se vor amenaja și intersecțiile cu drumurile laterale și se vor reface accesele către proprietăți pe amplasamentele existente, se vor amenaja trotuare cu lățimea minimă de un metru pe ambele părți ale drumului (acolo unde situația din teren o va permite), va fi refăcut sistemul de scurgere a apelor pluviale, iar podul de pe traseul drumului va fi demolat și reconstruit.   În cadrul lucrărilor la pod se va amenaja și albia râului în amonte și în aval, cu ziduri de sprijin din beton armat. În perspectivă, Consiliul Judeţean Braşov are în plan să refacă în totalitate drumul DJ 130B Părău – Grid – Perșani, având în vedere că el asigură legătura cu două drumuri naţionale: DN 1 Sibiu – Braşov şi DN 1S Şercaia – Hoghiz – DN 13.
  • Proiectele „Anghel Saligny”. Modernizarea unor tronsoane din drumul interjudețean DJ 105A km 53+000–81+600 și DJ 104D km 1+960–27+400: Lotul II din DJ 104D (Făgăraş – Şoarş) km 1+960–12+045 şi Lotul III din DJ 104D (Şoarş – Bărcut – limită de judeţ Sibiu) km 12+045–27+400. Au fost depuse   în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice   11 oferte   însă rezultatele achiziţiei au fost contestate la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor de unde administraţia judeţeană speră la un răspuns definitiv.  Pentru fiecare tronson din DJ 104D, finanţarea alocată de la Ministerul Dezvoltării este de 70 de milioane de lei, ea urmând a fi completată cu alocări multianuale din bugetul local al judeţului Braşov, în cuantum de 21.365.028,62 lei pentru Lotul II, respectiv 98.007.169,21 lei pentru Lotul III. Cele două tronsoane de drum judeţean măsoară în total 25,44 km şi necesită reparaţii capitale şi modernizări ale structurii rutiere, astfel încât circulaţia să se poată realiza în condiţii optime. În perspectivă, acest proiect trebuie completat cu lucrări similare executate la DJ 105A atât pe segmentul Şoarş – Văleni – Lovnic – Jibert – Dacia – Rupea (DN 13),   cât şi pe segmentul Şoarş – Rodbav – Cincu – Toarcla – limită judeţ Sibiu.
  •   Drumul de la Ucea.  Un alt proiect de perspectivă pentru CJ Brașov, aflat în stadiul pregătirii documentaţiilor de proiectare, este  Modernizarea drumului județean DJ 105C Ucea de Jos – Ucea de Sus . Drumul, în lungime de 8,7 km, necesită reparații capitale, având în vedere că partea carosabilă este într-o continuă degradare cauzată de transportul de mare tonaj care se efectuează spre și dinspre zona industrială a orașului Victoria. Tot la capitolul proiectare, Consiliul Judeţean mai are în lucru documentaţia „Expertiză tehnică + SF Pod peste Râul Şercaia pe DJ 131P, Şercaia (DN 1) – Hălmeag, în localitatea Şercaia la km 0+250”, care va sta la baza fundamentării unui nou obiectiv investiţional.

 Două şantiere în zona Brașov

  Modernizarea drumul dintre Vulcan şi Holbav, valoarea contractului este de 23.221.946,56 lei, fondurile fiind asigurate din bugetul judeţean.

  •   Reabilitarea DJ 108 Hărman – Sânpetru (km 0+000–4+380)  a început în martie 2024,   valoarea actualizată este de  21.497.270,34 lei, finanţat din bugetul judeţean,
  • Cel mai mare proiect de infrastructură rutieră cu finanţare europeană pe care administraţia judeţeană îl va accesa în exerciţiul financiar 2021-2027, prin Programul Regional Centru, vizează o reţea de drumuri din zona metropolitană Braşov care însumează 53,130 km:   „Modernizare, reabilitare DJ 103B Săcele (DN 1A) – Tărlungeni – Budila – Teliu (DN 10) – limită de județ Covasna km 0+490–15+800, DJ 103A km 11+000–12+000, DJ 112A Hărman (DN 11) – Bod – Hălchiu – Codlea – Vulcan – DN 73A km 0+000–38+980, DJ 112B Cristian DN 73 – Vulcan (DJ 112A) km 2+151–5+030  Traseul face legătura între drumurile naţionale/europene DN 1A, DN 10, DN 11, DN 13, DN 1 şi DN 73A, valoarea totală a investiției este de 530.386.016,37 lei, implementarea obiectivului urmând să fie eşalonată pe patru ani.
  • Anul 2025 va însemna  şi startul lucrărilor de reabilitare și modernizare a DJ 102I Valea Doftanei, județul Prahova – Brădet, județul Brașov, proiect finanţat şi implementat de Compania Naţionala de Investiţii „CNI” SA în parteneriat cu administraţiile celor două judeţe.    DJ 102I reprezintă o alternativă rutieră extrem de necesară transportului rutier din ţara noastră, cel puţin până la construirea autostrăzii Comarnic – Braşov.

 Infrastructura rutieră din zona Rupea

Pe zona Rupea se lucrează la mai multe documentatii tehnice, printre care amintim:

  • Expertiză tehnică + DALI – Reabilitare DJ 132B Homorod (DJ 132) – Cața – Drăușeni – Ionești – limită Județ Harghita km 0+000–16+516;
  • Expertiză tehnică + SF Pod DJ 130C km 0+020, în localitatea Ticuș;
  • Expertiză tehnică + SF cu elemente de DALI – Reabilitare DJ 105A limită Judeţ Sibiu – Cincu – Rodbav – Șoarș km 29+473–53+000.
  • Ne ocupăm de reţeaua rutieră din zona Făgăraş, avem în vedere drumurile din zona metropolitană a Braşovului şi nu neglijăm nici Rupea cu întreaga zonă de nord a judeţului, deoarece obiectivul nostru este ca toţi locuitorii din comunităţile locale braşovene să beneficieze de condiţii cât mai bune în ceea ce priveşte conectivitatea rutieră cu principalele căi de transport. Pe lângă proiectele investiţionale amintite anterior, în această perioadă lucrăm la definitivarea listei de investiţii pe anul 2025 pe care o vom aproba odată cu bugetul. O componentă semnificativă a acesteia va fi dată de drumurile judeţene, însemnând atât lucrări în continuare şi obiective care încep în acest an, cât şi elaborarea de studii şi documentaţii de proiectare care să stea la baza viitoarelor investiţii. Nu vom neglija nici lucrările de reparaţii curente de care drumurile judeţene au nevoie în decursul acestui an. Ne dorim ca în urma proiectelor realizate de Consiliul Judeţean Braşov, nicio comunitate locală să nu rămână în urmă, să nu se simtă neglijată şi de aceea căutăm soluţii pentru a realiza lucrările aşteptate de cetăţeni în cât mai multe zone din judeţ”, a menţionat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here