Problemele tehnice cu care se confruntă Registrul Auto Român (RAR) continuă, însă instituția a anunțat reluarea activități la stațiile ITP. Fără însă ca acestea să poată elibera documente doveditoare.
La aproape o săptămână de la debutul „incidentului tehnic” care a constat în cedarea sistemului informatic, Registrul Auto Român a luat o decizie intermediară până la deblocarea situației din stațiile ITP și până la repornirea aplicației informatice SIRAR prin care se gestionează evidența online a inspecțiilor tehnice periodice.
Conform RAR, stațiile ITP autorizate care au solicitări din partea clienților pot efectua inspecția tehnică prin înregistrare manuală, în baza instrucțiunilor primite de la RAR. La reluarea funcționării aplicației informatice, respectivele verificări vor fi înregistrate în aplicația SIRAR în ordinea efectuării lor.
„Momentan, stațiile ITP nu vor putea elibera documentele doveditoare la finalul verificărilor. Persoanele care prezintă vehiculele la ITP vor fi înștiințate în vederea revenirii pentru ridicarea ulterioară a certificatului de inspecție tehnică”, menționează oficialii RAR.
Măsura a fost luată pentru ca posesorii de autovehicule să poată circula pe teritoriul României fără a risca sancțiuni pentru lipsa efectuării ITP.
Anterior, în dimineața zilei de 25 noiembrie, RAR anunța că sistemul de operare al RAR, care permite eliberarea documentelor, funcționarea stațiilor de inspecție tehnică periodică și schimbul de date cu Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) se află în curs de repornire, însă acesta încă nu permite eliberarea documentelor.
În acest context, atât reprezentanțele RAR cât și stațiile ITP lucrează conform programărilor fără a elibera documente. Instituția le recomandă posesorilor de vehicule să contacteze stația la care doresc să meargă și să se asigure că aceasta funcționează în condițiile propuse momentan, fapt ce denotă că nu toate atelierele care realizează teste ITP pot realiza operațiunile solicitate de clienți.
Registrul Auto Român își asigură clienții că specialiștii săi „lucrează în continuare pentru a putea intra în normalitate în cel mai scurt timp posibil”.