FOTO: Facebook

Ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu, face apel către pensionarii care consideră că sunt nedreptăţiţi de deciziile emise în urma recalculării pensiilor să se adreseze caselor teritoriale de pensii pentru verificarea calculelor. Ea a explicat cum pensionarii pot face chiar ei verificarea deciziei de recalculare, folosindu-se de cea mai recentă decizie de pensionare pe care o au şi de datele privind vechimea în muncă.

”Pensionarul este cel care are posibilitatea de a merge la Casa de Pensii care a emis decizia. Şi asta e şi prima mea rugăminte şi invitaţie pentru toţi pensionarii din România: dacă simt nevoia de lămuriri suplimentare de la colegii noştri de la casele teritoriale de pensii să meargă către aceştia pentru a verifica deciziile de recalculare. Noi plecăm de la ideea că şi-au făcut foarte bine treaba colegii noştri de la casele teritoriale de pensii, dar există posibilitatea ca ori din cauza unei introduceri greşite a datelor în procesul de evaluare a dosarelor de pensie sau din alte erori să avem şi situaţii în care pensionarii sunt în situaţia de constata, faţă de deciziile de pensionare pe care le aveau, că, în opinia dânşilor, sunt diferenţe. Şi atunci îi rog să meargă la casele teritoriale de pensii pentru a face verificările necesare, pentru a se lămuri împreună cu colegii noştri”, a afirmat ministrul Muncii, luni seară, la Antena 3.

Bucura-Oprescu a explicat că, după ce pensionarii se adresează cu această problemă caselor de pensii din teritoriu, se vor face verificări dacă datele din dosarul pensionarului coincid cu cele din aplicaţia informatică, iar dacă e nevoie de alte verificări vor cere aducerea dosarului din arhivă. După ce se realizează această procedură, casele de pensii pot, fie din oficiu, fie la solicitarea pensionarului, să realizeze o revizuire a deciziei.
”Opinia mea este că deciziile de recalculare sunt în mare măsură emise corect. Pensionarii trebuie să caute în ultima decizie de pensionare (…) să meargă în decizie la punctajul pe care l-a avut, care se regăseşte la litera g) alineatul 1, iar acolo să vadă punctajul. Acel punctaj se menţine în decizia de recalculare, la care se adaugă punctele de stabilitate. Punctele de stabilitate, de asemenea, pot fi cu uşurinţă calculate de fiecare pensionar, cunoscând faptul că pentru stagiile mai lungi de 25 de ani avem 0,5 puncte, pentru stagiile între 30 şi 35 de ani avem 0,75 de puncte şi peste 35 de ani avem un punct, prin urmare, pensioanrul poate face dânsul însuşi o primă verificare a deciziei de recalculare”, a explicat ministrul.

„În următoarele două săptămâni, factorii poștali vor distribui toate cele aproximativ 4,6 milioane de documente, cu o medie de 500.000 de plicuri înmânate zilnic. Poștașii sunt liantul principal în tot acest proces. Aceștia au dat întotdeauna dovadă de profesionalism în astfel de proiecte majore, punând mai presus de toate grija față de clienții noștri.

Compania Națională „Poșta Română” va lua toate măsurile necesare, astfel încât deciziile de recalculare a pensiilor să ajungă la pensionari, așa cum Poșta Română și-a asumat față de beneficiarii săi.

Vă reamintim că în cazul în care titularul deciziei nu este la domiciliu în momentul în care este vizitat de factorul poștal, documentul poate fi înmânat unui membru al familiei sau unei rude. Dacă nici aceștia nu sunt acasă, atunci beneficiarul poate ridica ulterior personal documentul de la oficiul poștal la care este arondat.

Procesul de distribuire a deciziilor de recalculare a pensiilor se va încheia până cel târziu în data de 30 august 2024”, scriu reprezentanții companiei Poșta Română pe o rețea socială.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here