Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat că de luni, 19 august 2024, ora 10.00, organizează o nouă sesiune de înscriere la Rabla Plus. Aceasta va fi deschisă pentru persoanele fizice, persoanele juridice, unitățile administrativ-teritoriale și instituțiile publice.

Persoanele fizice se pot adresa producătorilor validați, în vederea îndeplinirii formalităților de înscriere în cadrul programului.

Persoanele juridice pot încărca în aplicația informatică documentele necesare, în limita sumelor alocate, potrivit ANM.

Rabla Plus 2024. Sume alocate

Sumele alocate pentru cea de-a III-a etapă de înscrieri în cadrul Programului Rabla Plus sunt următoarele:

Etapa a III-a: 19 august – 25 noiembrie 2024

  • persoane fizice – 100.000.000 lei

Etapa a III-a: 19 august – 19 septembrie 2024

    • persoane juridice – 100.000.000 lei
    • UAT-uri și instituții publice – 100.000.000 lei.

    Calendarul de desfășurare a sesiunilor de înscriere în cadrul programului și sumele alocate solicitanților sunt disponibile pe site-ul AFM.

    Rabla Plus 2024. Valoarea ecotichetului

    În cadrul Programului Rabla Plus, solicitantul beneficiază de ecotichet la achiziţionarea unui autovehicul nou. În schimb, trebuie să predea spre casare cel puţin un autovehicul uzat. Se pot preda spre casare maximum două autovehicule uzate.

    Cuantumul ecotichetului, indiferent de numărul de autovehicule uzate predate spre casare, este de:

    • 25.500 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen, exceptând motocicleta;
    • 13.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid, exceptând motocicleta, care generează maximum 80 g CO_2/km în sistem WLTP;
    • 13.000 lei pentru achiziţionarea unei motociclete electrice.

    Ecotichetul se acordă pentru achiziționarea unui autovehicul electric a cărui valoare nu depășește suma de 70.000 euro, cu TVA inclus.

    Instituțiile publice și unitățile administrativ-teritoriale beneficiază de ecotichet în cuantum de 120.000 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, fără a fi obligate să predea spre casare un autovehicul uzat.

  • Câte încărcătoare pentru mașini electrice există în rețeaua publică din România

    România încă nu are o rețea de stații de încărcare foarte bine dezvoltată. Pentru cele peste 45.000 de mașini electrice din țara noastră, avem doar aproximativ 5000 de încărcătoare publice. Ministerul Mediului vrea ca în fiecare an să ia bani din programul Rabla Clasic pe care să îi pună la Rabla Plus.  ”În perioada 2025-2030, așa cum am avut și în trecut o perioadă de patru ani, ne propunem pe de o parte, să suplimentăm bugetele pentru autoturismele verzi, la fel cum ne propunem să devenim din ce în ce mai ambițioși și la norma de poluare a celorlalte autoturisme, respectând principiul pe care l-am mai spus, în fiecare an vom lua de la combustie internă niște bani și vom muta la cele plug-in și hybrid și electrice”, a declarat Mircea Fechet, ministrul Mediului, citat de Euronews.

    Peste 250.000 de mașini mai vechi de 15 ani ar trebui retrase de pe străzi până în 2026

    Până în 2026, România are de îndeplinit un jalon PNRR referitor la mașinile poluante. Țara noastră trebuie să scoată peste 250.000 de mașini vechi de pe străzi. Adică cele care au peste 15 ani. Până în 2030 ar trebui să ne înjumătățim emisiile de gaze cu efect de seră, asta pentru a ne atinge targetul din 2050, adică zero emisii. Începând cu 2035, mașinile diesel nu vor mai putea fi fabricate în Uniunea Europeană.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here