Irinel Ionel Scrioșteanu, Secretar de Stat la ministerul Transporturilor, a efectuat o vizită de lucru pe șantierul Secțiunii 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești A1, pentru a verifica evoluția proiectului, dar și stadiul pregătirilor din cele 2 organizări de șantier.

Pe această secțiune, stadiul este următorul:

  • Au fost finalizate studiile de teren;
  • Au fost finalizate studiile de arheologie;
  • Au fost finalizate lucrările de defrișare;
  • A fost finalizat și predat Proiectul pentru Autorizația de Construire;
  • S-a finalizat forarea tuturor celor 21 piloți de probă, câte 3 piloți în 7 zone diferite ale amplasamentului. Fiecare pilot este dotat cu senzori, pentru a putea fi măsurate și analizate datele rezultate în urma testelor;

Pentru organizarea de șantier de la Cepari:

  • s-a finalizat zona administrativă
  • s-a finalizat infrastructura pentru zona industrială
  • se montează instalațiile pentru 3 stații de betoane
  • a fost instalat Laboratorul pentru testarea lucrărilor efectuate și a materialelor folosite in santier
  • a fost pregătita platforma pentru amplasarea poligoanului de prefabricate(grinzi, predale, etc) similar poligonului pe care l-am prezentat de la Secțiunea 4 (Găsiți link-ul în comentarii)
  • suprafață de teren pe care se amplasează organizarea de șantier este de 7 hectare
Citește și:   CJ Sibiu: Centrul de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Tavi Bucur din Cisnădie a fost modernizat

Pentru organizarea de șantier de la Racovița:

  • se montează instalațiile pentru 2 stații de betoane (cele 5 stații de betoane sunt prevăzute pentru producția a circa 1 milion mc de beton)
  • prevedere birouri administrative, laborator
  • a fost pregătita platforma pentru amplasarea poligoanului de prefabricate (grinzi, predale, etc) similar poligonului pe care l-am prezentat de la Secțiunea 4 (Găsiți link-ul în comentarii)
  • suprafață de teren pe care se amplasează organizarea de șantier este de 4 hectare

Contractul aferent acestei secțiuni prevede construcția a:

  • 37,40 km de autostradă;
  • 96 de poduri și viaducte;
  • un tunel cu o lungime de 1,7 km, care va fi cel mai lung tunel de autostradă din România;
  • 1 ecoduct în zona localității Călinești, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7;
  • două noduri rutiere: Cornetu și Rudeni;
  • 2 spații de servicii;
  • 1 Centru de Întreținere și Coordonare.

”Această secțiune face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝟮𝟬𝟮𝟭-𝟮𝟬𝟯𝟬 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.Autostrada Sibiu – Pitești A1 va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, dintre care Secțiunea 1: Sibiu – Boița (13,17 km) a fost dată în trafic în decembrie 2022. Autostrada Sibiu – Pitești va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.”, a precizat liberalul Irinel Ionel Scrioșteanu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here