Noua soluție pentru podul de peste Olt de la Voila se află, în prezent, în proiectare. Cel puțin așa susține președintele CJ Brașov, Șerban Todorică, după analiza făcută la stadiul proiectelor instituției județene. Este vorba despre proiectarea noilor fundații care nu au fost incluse în proiectul inițial. Prin urmare va urma un nou șir de avize
- „Construirea unui pod nou peste Olt în localitatea Voila – proiect finanţat prin PNDL şi în care CJ Braşov şi-a asumat din fonduri proprii proiectarea şi construirea fundaţiilor, se lucrează la ultimele detalii de proiectare. S-au făcut demersurile de obţinere a avizelor de la Hidroelectrica, Administraţia Naţională Apele Române şi Agenţia pentru Protecţia Mediului, iar după depăşirea acestei etape va fi transmis ordinul de începere a lucrărilor la fundaţii” a explicat președintele CJ Brașov.
După realizarea fundațiilor se vor putea monta componentele metalice care se află déjà pe șantierul de la Voila. De doi ani podul de la Voila este în chinurile facerii, instituțiile implicate în proiect având multe controverse pentru găsirea soluțiilor tehnice. Investiția depășește 11,4 milioane de lei, fonduri de la bugetul de stat, dar și contribuția CJ Brașov. Podul va deservi baza NATO de la Cincu, dar și pe localnici.
Contract vechi de 3 ani
Contractul inițial de lucrări pentru construirea podului de la Voila a fost semnat în luna ianuarie a anului 2021 cu Asocierea SC Con-A SRL – SC Con-A Operations SRL – SC Drum. În primă fază, timp de mai multe luni, a fost căutată o soluţie tehnică privind demolarea podului existent (în locul căruia se va construi cel nou). Iniţial, Hidroelectrica nu a fost de acord cu implozia, motivând că ar fi afectat canalul de fugă de la lacul de acumulare care trece pe sub pod, dar până la urmă s-a răzgândit. Podul vechi de peste 100 de ani a fost demolat în septembrie 2023. Traficul pe pod a fost închis din vara lui 2021, localnicii folosind o rută ocolitoare, trecând peste un pod din lemn aflat într-o stare de degradare.