Încă o comună din zona Făgărașului ieșe din arondaraea SPCLEP Făgăraș prin înființarea unui serviciu propriu. După comuna Părău, comuna Sâmbăta de Sus are un Serviciu Public Comunitar Local de Evidența Persoanelor propriu. Demersurile și aprobările legale pentru înființarea și funcționarea acestui serviciu public local au fost finalizate, urmând în perioada următoare dotarea spațiului aferent acestei noi activități și angajarea personalului necesar. Înființarea SPCLEP Sâmbăta de Sus vine în sprijinul cetățenilor care erau obligați să bată drumul până la Făgăraș, vreo 70 km dus-întors, pentru a-și rezolva problemele legate de stare civilă sau evidența persoanei, iar un mijloc de transport public nu există pe această rută.
- ,,Este un lucru foarte bun pentru comună, s-a gândit foarte bine primarul. Era o problemă pentru mine să ajung la Făgăraș pentru a-mi face carte de identitate pentru că nu am mașină să ajung la Făgăraș. Două drumuri trebuie să fac, unul să depun actele și altul să ridic cartea de identitate. Trebuie să plătesc o mașină să mă ducă, o cheltuială în plus“ a spus o localnică.
Prin înființarea acestui serviciu public propriu, comuna Sâmbăta de Sus iese de sub tutela SPCLEP Făgraș unde era arondată. La SPCLEP Făgăraș erau arondate 12 comune: Beclean, Cincu, Hârseni, Lisa, Mândra, Părău, Recea, Sâmbăta de Sus, Şinca, Şoarş, Ticuş şi Voila, un total de peste 70.000 de persoane. Până în prezent au înființat servicii propri comunele Părău (2023) și Sâmbăta de Sus (2024). SPCLEP Sâmbăta de Sus va deservi pe linie de Evidența Persoanei și Stare Civilă toți cetățenii comunei.
Demersurile necesare pentru înființarea unui serviciu public de evidența persoanelor
Primăria Sâmbăta a demarat procedurile pentru înființarea unui serviciu propriu de evidența persoanei încă de anul trecut. Este o procedură complexă care implică avize și acorduri de la mai multe instituții publice județene și naționale. Mai presupune și spații special amenajate, dotări speciale și un număr de angajați specializați în acest doemniu. S-au obținut avizele următoare:
- Avizul favorabil al Direcției Județene Comunitare de Evidență a Persoanelor Brașov (DEPAB)
- Avizul favorabil al Serviciului de Telecomunicații Speciale, Direcția Județeană de Telecomunicații Brașov
- Avizul favorabil al ANFP București
- Adresa nr. 735/28.02.2024 a Instituției Prefectului Brașov prin care s-a aprobat suplimentarea organigramei Comunei Sâmbăta de Sus cu 3 posturi pentru serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor
- Acordul MAI și CJ Brașov