În perioada 3-14 iulie a.c. Școala Gimnazială ,,I.C. Drăgușanu” din Drăguș demarează un proiect educativ mai larg în cadrul școlii de vară. Proiectul, inițiat de către profesoara Mihaela Petreciuc, este intitulat ,,Școala de vară, o școală pe înțelesul copiilor” și este finanțat de UnionOțel și Fundația Comunitară Țara Făgărașului. Proiectul are 8 ateliere, după cum urmează: ,,Să explorăm natura”- coordonat de profesoara Melania Stoia; Sport- coodonat de profesorul Gheorghe Ivașcu; Teatru- coordonat de profesoara Mihaela Petreciuc; Gastronomie- coordonat de profesoara Codruța Ganea; Meșteșuguri- coordonat de învățătoarea Mădălina Băluțiu; Tricotaj- coordonat de profesoara Delia Roșca; Arte moderne- coordonat de învățătoarea Giorgiana Chirilă și ultimul atelier este cel de Muzică și dans, coordonat de învățătorul Răzvan Gherghel.

  • ,,Școala Gimnazială ,,I.C. Drăgușanu” a găsit soluția ideală atât pentru părinți, cât și pentru copiii care doresc mai mult decât o vară petrecută în casă, și organizează școala de vară. Aceasta va include o gamă largă de activități ce îi vor încânta și distra pe cei mai mici, asigurându-le în același timp un mediu plăcut și primitor în care să se simtă cât mai relaxați și fericiți. În cadrul acestui proiect s-au înscris 85 de copii, atât din Drăguș cât și din localitățile proxime. Copiii vor lucra grupați pe categorii de vârstă: grupa violet (6-7 ani și 11 luni), grupa verde ( 8 ani- 9 ani și 11 luni), grupa roșie (10 ani- 11 ani și 11 luni) și grupa albastră în care vor lucra copii între 12 și 14 ani. Necesitatea sprijinirii educației formale de educația nonformală și informală este evidentă și poate avea beneficii inedite pentru elevii școlii noastre, dar și pentru comunitate. Este dovedit că elevii învață mai ușor prin activități relaxante, prin muzică, dans, ieșiri în natură. Prin acest proiect vrem să dărâmăm barierele impuse de educația formală, întrucât copiii din mediul rural au mai puține șanse de a încerca activități care să-i ajute pe viitor de a descoperi ceea ce le place, de a face performanță” a spus profesoara Mihaela Petreciuc, inițiatoarea proiectului.
  • ,,Atelierul de meșteșuguri constă în realizarea unor obiecte cu specific local: ciucuri, brățări și cercei” a spus învățătoarea Mădălina Băluțiu.
  • ,,Atelierul de teatru presupune alegerea unui text care va fi pus în scenă de către întreaga grupă. Adică dramatizarea unor piese inventate sau cunoscute bazate pe emoții. De asemenea vor face exerciții de dicție, jocuri teatrale, mimă” a spus profesoara Mihaela Petreciuc, coordonatoarea atelierului.
  • ,,Atelierul   ”Să explorăm natura” va scoate în evidență aspectele esențiale pe care elevii trebuie să le cuprindă în natură. Copiii vor folosi determinatoarele pentru a identifica fauna și flora zonei terestre specifică localității. Vor organiza plimbări cu scop educativ pentru a observa biodiversitatea, dar și pentru a le cultiva o atitudine ecologică” a explicat profesoara Melania Stoia.
  • ,,Atelierul de sport va contura ideea importanței sportului în contextul actual, în care sedentarismul afectează copiii. Elevii vor învăța să joace sporturi de echipă și să se coordoneze” a spus profesorul Gelu Ivașcu.
  • ,,Atelierul de arte va îmbina decorarea și pictarea textilelor, decupaj, confecționare de obiecte decorative. Elevii vor confecționa lumânări și decorațiuni” explică profesoara Giorgiana Chirilă.
  • ,,Vom îmbina croșetatul cu o stare de relaxare” a spus profesoara Delia Roșca, coordonatoarea atelierului de tricotaj.
  • ,,Atelierul de gastronomie va delecta papilele gustative și îi va duce pe elevi pe tărâmul bucatelor tradiționale: gogoși și mămăligă cu brânză” a spus profesoara Codruța Ganea. Nu lipsește atelierul ,,Muzică și dans“.
  •  ,,Atelierul de muzică și dans îi va purta pe elevi pe teritoriul notelor muzicale iar copiii vor învăța să cânte și să danseze” a spus învățătorul Răzvan Gherghel. (Ștefan BOTORAN)

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here