Începerea lucrărilor la aitostrada Sibiu-Făgăraș este din nou în impas. Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 4, respective Sâmbăta de Sus- Făgăraș, nu poate fi semnat cu Makyol, compania din Turcia, întrucât austriecii de la Strabag au depus marți, 16 mai a.c., contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Contestația a fost depusă în ultima zi legală, termenul fiind de 10 zile de la transmiterea rezultatelor evaluării. Pentru acest lot au fost depuse 6 oferte printre care și Asocierea SC STRABAG SRL – SC GEIGER TRANSILVANIA SRL. Pentru lotul 4, Compania de Drumuri a desemnat pe 5 mai, ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI A.S câștigătoare a contractului pentru proiectare și execuție, valoarea ofertei fiind de 1,1 miliarde lei.
- „Astăzi (n.r. vineri, 5 mai), după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, am desemnat câștigătorul contractului pentru proiectarea și execuția tronsonului 4 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș (16,26 km), inclusiv drumul de legătură cu DN1 (5,6 km). ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI A.S. trebuie să finalizeze proiectarea în 12 luni, iar lucrările de construcție în 36 de luni.Finanțarea contractului în valoare de 1,19 miliarde lei fara TVA va fi asigurată prin Programul Transport 2021-2027. Dacă rezultatul procedurii nu va fi contestat vom putea semna contractul după expirarea perioadei legale de depunere a acestora”, spunea pe 5 mai șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani).