Urmare a afirmațiilor lansate în spațiul public de către primarul municipiului Făgăraș, domnul Gheorghe Sucaciu, venim cu următoarele precizări:
- Observ cu regret că domnul Gheorghe Sucaciu a transformat managementul deșeurilor în județul Brașov în armă pentru rezolvarea unor conflicte personale. Faptul că nu mai este președinte al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ISO Mediu Brașov este rezultatul unui vot dat de reprezentanții unităților administrativ-teritoriale membre ale asociației. Este opțiunea lui să fie nemulțumit sau să ceară demisia conducerii asociației, dar este nedrept ca din această dispută începută și întreținută de dumnealui să aibă de pierdut cetățenii. Dincolo de funcțiile executive pe care le deținem, îi amintesc faptul că suntem aleși de cetățeni care, prin votul lor, ne-au mandatat să le reprezentăm interesele, nu să ne folosim de funcție pentru a plăti polițe personale.
- Reamintesc faptul că, în paralel cu demersurile noastre pentru încheierea unui contract de delegare a gestiunii pentru depozitarea deșeurilor prin procedura „negociere fără publicarea unui anunț” cu SC Fin-Eco SA, Primăria Făgăraș (care are calitatea de membru al ADI ISO Mediu Brașov), a derulat o procedură similară. Astfel, în 13 februarie 2023 a semnat cu SC Fin-Eco SA un contract de delegare a gestiunii serviciului public de salubrizare pentru activitatea de eliminare prin depozitare, pentru tariful de 199,96 lei/tonă. Prin semnarea acestui contract, domnul Gheorghe Sucaciu a decis prețul pentru întreg județul, având în vedere că legislația prevede că un operator poate aplica un tarif unitar. Consecința directă a creșterii tarifului de depozitare este că locuitorii județului Brașov vor plăti tarife mai mari, nu doar cei ai municipiului Făgăraș. Altfel spus, domnul Gheorghe Sucaciu, care susține că s-a opus în luna februarie a anului 2022 majorării tarifelor de depozitare a semnat în 13 februarie 2023 un contract cu o valoare mult mai mare decât suma de 140,97 lei, pe care el a contestat-o. A făcut acest lucru în condițiile în care Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ADI ISO Mediu Brașov, în baza mandatului acordat de unitățile administrativ-teritoriale, încerca să obțină un preț corect pentru depozitarea deșeurilor, suportabil pentru cetățeni, dar care, în același timp, să acopere și costurile operatorului. Din păcate, printr-o semnătură, toate demersurile noastre au fost anulate. Nu este o lovitură dată actualului președinte al asociației, contestat de domnul Gheorghe Sucaciu, ci este o lovitură dată cetățenilor județului.
- Precizez că în anul 2022, Fin-Eco a beneficiat de o majorare a tarifului de la 83 lei/tonă la 140,97 lei/tonă, iar dacă se ia în calcul tariful de 199,96 lei/tonă rezultă că în 12 luni, operatorul a beneficiat de o creștere a tarifului de depozitare de 144%.
- Domnul Gheorge Sucaciu a publicat un document al ANRSC, în care se menționează că „activitatea de depozitare controlată a deșeurilor municipale, prevăzută la art. 2, alin. (3) din lege (Legea serviciului de salubrizare a localităților – n.n.) trebuia atribuită de către unitățile administrativ-teritoriale sau în asociere, de peste 15 ani”. Oare ce l-a împiedicat ca, în perioada în care era președinte al Asociație de Dezvoltare Intercomunitară ISO Mediu Brașov, să solicite mandat din partea unităților teritorial-administrative și să semneze un contract de delegare a gestiunii pentru serviciile de depozitare? Acest lucru nu s-a întâmplat, iar până anul trecut, cu excepția Primăriei Brașov (care deține acțiuni la Fin-Eco), celelalte localități erau puse „în fața faptului împlinit” în ceea ce privește tarifele de depozitare.
- Reamintesc faptul că în baza mandatelor acordate de unitățile administrativ teritoriale, materializate prin în baza Hotărârilor nr. 8 și 9 ale Adunării Generale a Asociației de Dezvoltare Intercomunitare ADI ISO Mediu din 28 august 2022 – una privind aprobarea caietului de sarcini și a documentație de atribuire, cealaltă privind aprobarea atribuirii către Fin Eco a contractului de delegare a gestiunii a serviciilor de depozitare – adoptate prin votul membrilor asociației (respectiv a primarilor localităților membre), am început demersurile pentru încheierea contractului cu SC Fin-Eco SA, singurul operator autorizat din județul Brașov. Procedura de atribuire – negocierea fără publicarea prealabilă a unui anunț a fost stabilită având în vedere că în județul Brașov nu există un alt depozit autorizat – și a fost stabilită în urma discuțiilor cu conducerea Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (ANRSC).
- În 5 septembrie 2022 am transmis către Fin-Eco textele hotărârilor amintite și invitația de a semna contractul în data de 8 septembrie, la ora 11.00. În 7 septembrie am transmis operatorului contractul și mai multe clarificări solicitate de acesta, însă nu a semnat contractul.
- În data de 13 septembrie 2022 am mai transmis conducerii SC Fin – Eco SA o adresă, însoțită de hotărârile Adunării Generale a Asociației de Dezvoltare Intercomunitare ADI ISO Mediu din 28 august 2022, cu invitația de a semna contractul.
- În 12 octombrie 2022 am primit din partea Fin-Eco solicitarea de a fi de acord cu depozitarea deșeurilor din județul Maramureș, la care am răspuns că nu suntem de acord cu acest lucru.
- În 3 noiembrie 2022, am retransmis contractul cu toate anexele și ne-am arătat disponibilitatea de a-l semna până în 11 noiembrie. În 24 noiembrie 2022, am mai transmis, încă o dată, documentația, cu disponibilitatea de a semna contractul până în 31 decembrie 2022.
- De cealaltă parte, în luna noiembrie a anului 2022, SC Fin-Eco SA ne-a comunicat tariful pentru care sunt dispuși să semneze contractul, respectiv 199,96 lei/tonă. Ne-au prezentat și o fundamentare a tarifului, iar noi am avut obiecții. De asemenea, le-am prezentat o ofertă de preț, calculat în funcție de rata inflației pentru serviciile de salubritate, respectiv 20,5 %. Ar fi rezultat un tarif de 170 lei/tonă, mai mic decât cel solicitat de ei, dar mai mare decât cel anterior, respectiv 140,97 lei/tonă. Au respins această ofertă.
- În 17 ianuarie 2023 am solicitat Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP) să realizeze un control ex-ante (care se poate face și înaintea atribuirii unui contract) pentru a avea certitudinea că sunt respectate toate prevederile legale. În urma controlului ne-au fost solicitate documente suplimentare, prin care să argumentăm alegerea procedurii, negocierea fără publicarea prealabilă a unui anunț, pe care le-am transmis. Ni s-a dat un aviz condiționat, prin care ni se solicita să anulăm procedura în cazul în care nu mai aducem justificări suplimentare. Am adus acele justificări suplimentare, dar ni s-a spus că nu este suficient. Pentru a evita o încălcare a legislației, am decis să anulăm procedura de negociere fără publicare și să apelăm la o procedură competitivă (licitație sau dialog competitiv). Am anulat această procedură în baza avizului avizul condiționat nr. 548/3140/DGCECMSS/01.03.2023, emis de ANAP. Ulterior, în 28 martie 2023, în timpul unei audiențe cu președintele ANAP, doamna Iuliana Feclistov, acesta a menționat că procedura urmată, respectiv negociere fără publicare – în temeiul art. 104 lit. b din Legea achizițiilor publice – este temeinic motivată și că trebuie să o reluăm pentru a finaliza atribuirea contractului de delegare. (Președintele Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ISO Mediu Brașov, Liviu Butnariu)
AR FII FOARTE INDICAT PE DRUMURILE JUDETENE L A INTRAREA AN JUDET SA SE SPECIFICE ARUNCAREA GUNOIULUI DOAR AN PRIMARIA FAGARAS. si asa macinata de consiliu local , cu Interminabile shwouri stand-up comedy.