FOTO: Economica

România are de vineri contract de execuție a lucrărilor și pe ultimul lot din Coridorul de Transport Pan – European IV, fiind un moment simbolic important, întrucât se închide astfel cea mai importană axă rutieră de transport a țării, a declarat Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Transporturi.

Este vorba de semnarea contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor pentru Secțiunea E (9,13 km) și Secțiunea D (4,03 km) aferente lotului II al Autostrăzii Lugoj – Deva (A1), antreprenorul fiind Asocierea dintre SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – SC SA&PE Construct SRL – Euro-Asfalt.

  • Contractul prevede execuția următoarelor lucrări:
    3 viaducte
    2 pasaje
    23 podețe
    1 Centru de Întreținere și Coordonare
    2 tuneluri cu o lungime de 2,13 km, formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație, cu platformă de 11,25 m

Durata contractului este de 11 luni pentru proiectare și 34 luni pentru execuție. Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 luni.

Valoarea contractului este de 1,826 miliarde de lei, fără TVA, finanțat din Programul National de Redresare și Reziliență (PNRR).

Acest lot face parte din Coridorul de Transport Pan-European nr. IV, cuprins între Nădlac Nădlac – Arad – Timişoara – Lugoj – Deva – Orăştie – Sebeş – Sibiu – Piteşti – Bucureşti – Drajna – Cernavoda – Constanţa.

„Având în vedere faptul că am semnat toate contractele pe cele cinci loturi ale Autostrăzii Sibiu – Pitești, precum și faptul că se lucrează pe cele trei loturi ale Autostrăzii de Centură București Sud A0, în 2027 vom putea circula neîntrerupt pe autostradă de la Constanța la Nădlac”, a estimat oficialul din Transporturi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here