Studiul Deloitte back-to-school 2022, citat de Agerpres, arată că peste o treime (37%) dintre părinţi se aşteaptă să cheltuiască mai mult anul acesta decât în urmă cu un an pe rechizite.
Principala preocupare a părinţilor cu privire la cheltuielile generate de începerea anului şcolar este reprezentată de creşterea preţurilor (57%), în condiţiile în care mai mult de jumătate (54%) estimează o încetinire a economiei în următoarele şase luni, iar 33% spun că situaţia lor financiară s-a înrăutăţit comparativ cu anul trecut, reiese din studiu.
Bugetul alocat de părinți pentru rechizite va urca, anul acesta, cu 8%, până la echivalentul a 661 de dolari/copil, în medie.
„Creşterea preţurilor şi, implicit, a costului vieţii reprezintă principala îngrijorare pentru locuitorii din majoritatea statelor lumii, inclusiv cele europene. Potrivit celui mai recent Eurobarometru standard publicat de Comisia Europeană, inflaţia este cea mai mare preocupare a populaţiei în 16 dintre cele 25 de state participante, cu cele mai mari ponderi în Estonia (71%), Cehia (70%) şi Lituania (69%). Şi românii pun pe primul loc dificultăţile legate de scumpiri, în condiţiile în care cheltuielile lor de consum reprezintă peste 60% din total, iar inflaţia anuală, care a ajuns la 15% în vara acestui an, îşi va pune amprenta, cu siguranţă, şi asupra cheltuielilor generate de începerea şcolii”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, şi Liderul industriei de retail şi bunuri de larg consum.
Același studiu arată că anul acesta sunt mai mulți părinți care optează să achiziționeze produsele destinate școlii fizic, din magazine. Comercianţii online atrag doar 35% dintre cumpărători, faţă de 39% anul trecut.
Rechizite sustenabile
O tendinţă tot mai accentuată este reprezentată de preferinţa pentru produse prietenoase cu mediul sau sustenabile.
Jumătate dintre părinţi aleg astfel de produse, pentru care însă vor cheltui cu 22% mai mult decât un consumator mediu, iar 29% preferă produsele reutilizate sau recondiţionate pentru copiii lor.
Un procent de 50% dintre părinți susţin că acestea nu sunt accesibile, iar 20% spun că le este dificil să le identifice pe cele cu adevărat durabile.