Ocolitoarea de la Voila care asigură legătura între DN1 și satele Cincșor- Cincu va intra în șantier. Autorizația de construire va fi eliberată în cel mult 10 zile de la depunerea documentației, așa cum explică Gheorghe Osalciuc, primarul comunei Voila. Este vorba despre artera de circulație care va fi folosită până când construirea noului pod de la Voila va fi finalizată. ,,Avem disponibilă suma de 1,6 milioane de lei, bani alocați de CJ Brașov dar și de la bugetul local al comunei Voila. S-au întocmit proiectul, DALI, acum lucrăm la documentațiile care vor fi depuse la CJ Brașov pentru a obține autorizația de construire. În cel mult 10 zile vom avea autorizația. Vom desemna firma care va efectua lucrările prin licitație cu încredințare directă“ a explicat primarul comunei Voila.
2 km de asfalt
Varianta ocolitoare va fi asfaltată pe o porțiune de 2 km. ,,Este cuprinsă în proiect partea dintre dintre podul de la baraj, de la zona cu dale, până la intrarea în satul Cincșor. De la intrarea în Cincșor până la biserica evanghelică vom face doar tratament asfaltic pentru a nu afecta investiția deja aprobată pentru realizarea rețelei de canalizare de la Cincșor“ a explicat Gheorghe Osalciuc, primarul de la Voila.
,,Podul suspinelor“
Pentru investiția de la podul de peste Olt de la Voila, factorii implicați n-au căzut de acord asupra soluției privind demolarea podului. În proiect apar două variante, demolare prin implozie sau prin piconare. ,, Hidroelectrica n-a acceptat metoda de demolare, piconare sau implozie, cerând constructorului să explice cum eliberează albia Oltului de moloz pentru a nu bloca cursul apei. Încă nu s-a ajuns la o soluție. Consider că podul nu trebuia demolat, iar noul pod să fie construit în apropiere. Podul acesta încărcat de istorie trebuia să rămână turistic, pentru autoturisme. Au încurcat lucrurile“ a mai spus primarul de la Voila.
Tone de metal blocate la Voila
Pe de altă parte, constructorul spune că nu a fost plătit pentru lucrările efectuate. ,,Constructorul, firma CON-A, are blocate la Voila, în șantierul deschis, 500 tone de fier. Au fost aduse arcadele și tot metalul ce reprezintă calea de rulare. Firma a început cu finalul, dar trebuia să aibă podul demolat pentru a încasa banii“ a adăugat primarul Osalciuc.
Pod închis de un an de zile
Investiţia ,,Pod peste râul Olt pe DJ 105 la km 0 plus 660, în localitatea Voila”, avea termenul de finalizare 28 de luni, dar a trecut un an de când circulația pe pod a fost închisă și lucrările n-au fost demarcate. Valoarea investiției este de 15.656.698,36 lei, din care 14.422.685,20 lei sunt fonduri proveniţi prin PNDL, iar diferenţa de 1.234.013,16 lei este asigurată de CJ Braşov. Lucrările presupun demolarea podului situat pe Drumul Judeţean 105 şi construirea unui pod nou, cu o lungime de 93,95 metri şi o lăţime de totală de 13,50 metri. Vor fi executate lucrări de refacere a albiei Oltului în amonte şi în aval, vor fi construite rampe de acces, va fi amenajat drumul, vor fi deviate reţelele de utilităţi din amplasament, urmând a fi refăcute utilităţiile pe noua structură. Amplasamenul pentru construirea podului a fost predat la sfârşitul lunii ianuarie 2021 către firma care a câştigat licitaţie, respectiv SC Con-A SRL.