O firmă din Turcia va întocmi studiul de fezabilitate pentru realizarea unor piste de biciclete și perdele forestiere de protecție în județul Brașov, investiție a Consiliului Județean. În urma desfăşurării procedurilor de achiziţie a fost declarată câştigătoare societatea Inpro Mühendislik Müşavirlik Anonim Şirketi, singura care a depus ofertă, dar care propune doi subcontractanți. Valoarea contractului este de 3.899.777 lei, iar termenul de implementare a contractului este de 14 luni.
- ,,Firma Terra Silva SRL va realiza 3% din contract, respectiv documentele pentru proiectarea şi elaborarea studiilor de teren şi a documentaţiei tehnico-economice pentru împădurirea terenurilor agricole, perdele forestiere de protecţie şi plantaţii în vederea combaterii eroziunii solului şi stabilizării nisipurilor mişcătoare, în timp ce firma Interhub Development SRL va implementa 10% din contract, însemnând asistenţă tehnică şi de specialitate, indigenizarea standardelor, asistenţă în cooperarea cu autorităţile române şi management de proiect. La finele contractului, firma prestatoare va livra administraţiei judeţene o documentaţie formată din patru studii de fezabilitate, câte unul pentru fiecare zonă a judeţului Braşov, acestea urmând să reprezinte baza pentru dezvoltarea infrastructurii de ciclism, de perdele forestiere și plantații de protecție pe drumurile din județul Brașov“ comunică CJ Brașov.
- Prima fază a contractului, cu o durată de 6 luni, include realizarea studiului aferent Zonei Metropolitane Braşov, în baza căruia să fie conectate traseele de biciclete existente sau în implementare în municipiul Brașov, plecând din capătul exterior al acestora, cu localităţile: Cristian, Ghimbav, Codlea, Hălchiu, Feldioara, Sânpetru, Bod, Hărman, Prejmer, Budila, Tărlungeni, Săcele, Predeal, Râşnov, Zărnești şi Vulcan.
- Faza a doua a contractului vizează Țara Făgărașului, respectiv conectarea pistelor propuse în Zona Metropolitană Braşov cu zonele Făgăraș şi Victoria.
- În cea de-a treia fază se va realiza conexiunea pistelor deja proiectate cu zona Rupea, respectiv cu localitățile Rupea, Racoş, Viscri (cel puţin), precum și proiectarea lor pe lungimea culoarului Oltului care permite dezvoltarea unei astfel de infrastructuri.
- Cea de-a patra fază a contractului vizează proiectarea legăturii pistelor propuse în Zona Metropolitană Braşov cu Buzăul Ardelean, respectiv cu localitățile Teliu și Vama Buzăului.
- „Mă bucur că putem încheia acest contract, astfel încât să dăm în lucru proiectarea pistelor de biciclete şi a perdelelor forestiere. Este esenţial pentru noi, ca administraţie publică judeţeană, să facem pași înainte spre integrarea ciclismului cu celelalte modalități de transport existente în judeţul Braşov, astfel încât să creştem accesibilitatea spre şi dinspre localitățile mai îndepărtate şi să încurajăm utilizarea într-o măsură tot mai mare a mijloacelor de transport nepoluante. Pentru toate acestea avem nevoie de o infrastructură dedicată şi de aceea dorim să realizăm o reţea de piste de biciclete care în final să conecteze toate zonele judeţului cu municipiul Braşov”, a menţionat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Todorică Şerban.
Proiectantul va propune mai multe soluţii pentru pistele de ciclism, în funcţie de situaţia identificată pe teren, ceea ce înseamnă atât realizarea unor trasee rapide asfaltate şi delimitarea unor piste dedicate pe sectorul rutier, cât şi amenajarea de trasee neasfaltate sau crearea de piste neamenajate pe poteci situate pe terenuri agricole, prin păduri şi pe diguri.
- „Ne propunem să avem o mie de kilometri de piste de ciclism de-a lungul drumurilor din judeţul Braşov, fie ele naționale, județene, comunale sau forestiere, dar și pe digurile apelor curgătoare, acolo unde acest lucru este fezabil. Adăugăm la acestea trei sute de kilometri de perdele forestiere și plantații rutiere de protecție care să fie proiectate pe domeniul public al județului Brașov, în zonele de siguranţă ale infrastructurii rutiere şi feroviare, pe trasee agricole şi forestiere. Vrem să amenajăm rute atractive pentru iubitorii ciclismului, dar şi eficiente din punctul de vedere al costurilor proiectare și execuție, inclusiv al posibilelor exproprieri. Avem în vedere ca de-a lungul traseelor să existe stații tehnice, parcări conectate cu transportul public judeţean şi cu cel feroviar, toalete publice, precum și spații de odihnă. Pentru implementarea tuturor investiţiilor care vor rezulta din Studiul de Fezabilitate, intenţia noastră este să accesăm fonduri europene nerambursabile pe axele care vor fi disponibile”, a menţionat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea.