CFR Călători a solicitat Ministerului Transporturilor aprobarea pentru scumpirea biletelor de tren de la 1 iulie, însă fără a avansa un anumit procent, potrivit proiectului de Buget publicat joi seară.
Și în vara anului trecut CFR Călători prin fostul director general Ovidiu Vizante a cerut Ministerului Transporturilor o majorare a tarifelor, însă Cătălin Drulă nu a acceptat-o. Și de această dată, Compania invocă faptul că, ultima scumpire a biletelor a fost acum aproape 10 ani, în 2013, dar condiționează cifrele din Bugetul BVC de această majorare : ,,Veniturile din serviciile prestate, respectiv veniturile din transportul feroviar public de călători, vor crește în anul 2022, cu 12,70%, de la 694.310,75 mii lei (anul 2021) la 782.500 mii lei (anul 2022) urmare a creșterii volumului de activitate – 48.000 mii tren/km. În sensul celor prezentate, realizarea veniturilor bugetate este posibilă doar în cazul în care se va aproba majorarea tarifelor, solicitată de Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători “C.F.R. – Călători” – S.A. începând cu data de 1 iulie 2022, deoarece din anul 2013 nu au mai fost operate majorări de tarif la călătoria pe calea ferată.” -potrivit proiectului.
Curentul pentru tracțiunea locomotivelor, de două ori mai scump
În fundamentarea Proiectului de Buget, CFR Călători arată o creștere a prețurilor pentru tracțiunea electrică de peste 200% : ,,Față de valoarea preliminată a anului 2021, cheltuiala cu energia electrică de tracțiune, a fost fundamentată pentru anul 2022, cu o majorare substanțială de peste 200%, respectiv cu suma de 188.156 mii lei, având în vedere că Societatea Comercială “Electrificare CFR” S.A. – singurul furnizor de energie electrică pentru domeniul feroviar, a comunicat oficial că prețul energiei electrice va crește în anul 2022 cu 198%, altfel spus va crește de la 532, 99 MWH la 1.055,46 lei/MWh.”.