Monitorul de Făgăraș - Ziarul care stă de vorbă cu oamenii!

Home Reportaje Aerodrom lîngă Făgăraş
Aerodrom lîngă Făgăraş Email
Luni, 04 Iulie 2011 17:54

 

 

     În curînd la Hîrseni se va deschide un aerodrom privat. Cel puţin aşa susţine Gheorghe Durbarca, patronul societăţii „ Aripile Făgăraşului“ pe care a înfiinţat-o în urmă cu trei ani. Investitorul spune că a fost împiedicat să îşi desfăşoare activitatea propusă din cauza comodităţii funcţionarilor publici şi de o mare birocraţie.

Aviaţia o pasiune de o viaţă
 

     Gheorghe Durbaca a înfiinţat în 2009 o organizaţie non-guvernamentală care are ca obiect de activitătate înfiinţarea unui aerodrom privat cu predare a orelor de zbor. Demararea acestui proiect a fost gîndit încă după 1990 şi asta pentru că Gheorghe Durbaca a fost aviator pînă cînd a ieşit la pensie. A absolvit Institutul de Aviaţie ,,Aurel Vlaicu“ iar pe tot parcursul carierei militare a urmat o serie de cursuri de specialitate în domeniul aviaţiei. Această pasiune o are încă din copilărie. Primele ore de zbor Gheorghe Durbaca le-a făcut la numai 14 ani . De atunci şi pînă în prezent şi-a dedicat întrega viaţă pilotajului. Chiar dacă a ieşit la pensie de cîţiva ani buni, legătura cu alţi aviatori din întraga ţară este la fel de strînsă. „ Este o legătură sufletească specială între noi, aviatorii. Am băut cisterne de ceai cu colegii în timpul serviciului, am rămas prieteni pe vecie. Chiar şi acum cei care încă activează în acest domeniu al aviaţiei cînd sînt în trecere mă sună pentru a le da informaţii asupra condiţiilor meteorologice. Şi asta pentru că staţia meteo de la Beclean nu este implicată în sistemul aeronautic. Mi se cer date despre vreme dacă se poate trece sau nu, pentru că elicopterele şi avioanele de mici dimensiuni zboară în zone mai puţin controlate“ spune aviatorul. Acesta a fost şi unul dintre principalele motive pentru care a decis să demareze un proiect pentru a face un aerodrom în această zonă.

Aerodromul şters din arhivă
 

     A cercetat toate împrejurimiile din Ţara Făgăraşului însă s-a oprit la Hîrseni. A ales locaţia însă nu la întîmplare. Aviatorul a ştiut că în acest loc acum cîţiva ani a existat un aerodrom, iar întiderea era un loc perfect pentru viitorul mic aeroport. Pentru proiectul lui a concesionat un teren de 10 hectare de teren arabil . „ Aici aerodromul a existat, a fost o cameră de recuperare, chiar şi o magazie, care acum nu mai există nici măcar în hîrtii. Am căutat în arhivă dar nu am găsit nimic. Nici măcar o urmă cît de mică sau vreun indiciu. Se pare că cineva nu doreşte să se ştie acest lucru, fie nu au fost căutate îndeajuns, însă există şi posibilitatea ca cineva să dorească acest teren şi să îl utilizeze în alte scopuri. Eu nu mă opun ca altcineva să îl preia însă doresc să facă neapărat un aerodrom pentru că este necesar. Eu deţin documente care dovedesc că acest aeroport a existat şi a fost funcţional pînă în anul 1996. Mai mult există încă o dovadă clară că aici a funcţional legal un aerodrom. Am descoperit chiar şi o aprobare semnată de către cei de la Autoritatea Aeronautică de Zbor şi care era valabilă pînă în anul 1996. Acesta a fost luat în regim utilitar şi se putea zbura pe vremea aceea cu aeronave de mici dimensiuni. Se mai cunoaşte faptul că aici au fost două piste: una de Sud- Nord iar celaltă de Est- Vest. Cea din urmă a dispărut cu totul. Dar acest lucru nu a fost un impediment pentru a lupta în continuare pentru relizarea şi obţinerea documentelor necesare aerodromului la care am visat o viaţă întreagă“ a mai declarat Gheorghe Durbaca. De la concesionarea terenului de mai bine de trei ani de zile, bărbatul se chinuie să obţină aprobările necesare pentru a da drumul aerodromului. A investit timp dar şi sume importante de bani. S-a luptat din răsputeri ca să intre în legalitate, dar a fost împiedicat de către instituţiile statului şi de comoditatea funcţionarului public. „ Acum pe ultima sută de metri am întîmpinat tot felul de greutăţi. Un extras de carte funciară mi-a cam dat planurile peste cap. Acest C.F pe care trebuie să figureze terenul îmi lipseşte. Nu mi-a fost încă eliberat de către Primăria Hârseni Nu ştiu exact ce se întâmplă pentru că documentaţia este perfectă din punct de vedere legal. Pentru că acest document nu a fost eliberat nu am putut face nimic. Dar norocul a fost de partea mea pentru că în acest moment nu mai depind de acest document pentru că legislaţia aeronautică a fost de curînd modificată şi în acest moment îmi legea permite ca eu să îmi încep activitatea. Este în avantajul comunităţii să dau drumul cît mai repede la acest aerodrom. Serviciul de curierat va fi mult mai rapid şi eficace. Este în favoarea şi celor de la SMURD care în acest moment nu au o pistă adecvată special amenajată unde să aterizeze sau să decoleze. Este foarte periculos să aterizezi pe un loc unde sînt pietre pe jos“ a mai declarat Gheorhe Durbaca.

Cursuri de zbor
 

     În prezent, Gheorghe Durbaca se declară mulţumit. După mai bine de trei timp în care a dus o luptă dură cu birocraţia, a reuşit să învingă sistemul. Peste mai puţin de două luni de zile, mai exact în jurul zilei de 20 august are loc deschiderea oficială a aerodromului de la Hîrseni. În tot acest timp urmează să se facă ultimele pregătiri. ,,Se curăţă terenul şi se va cosi iarba. De asemenea, voi achiziţiona şi un aparat de zbor. Deschiderea va fi una spectaculoasă. Voi organiza un miting aerian unde vor fi invitaţi cîţiva aviatori de marcă“ a mai spus aviatorul. La aerodromul de la Hîrseni, se vor face şi ore de zbor pentru persoanele care doresc acest lucru. Se vor face înscrieri la acest curs de aviaţie care vor costa aproximativ 5.000 de euro. În acest cost intră 45 de ore de zbor, cursuri de legislaţie aviatică dar şi licenţa de zbor. Elevii şi studenţii pot beneficia de cursuri gratuite de zbor pentru că Ministerul Transportului poate subvenţiona această activitate. Tinerii care doresc să înveţe să piloteze trebuie să aibă cel puţin 16 ani şi acordul părinţilor. „ Pentru cei care doresc multă adrenalină pot apela pînă se deschide aerodromul de la Hîrseni la alte aerodromuri private din ţară, de la Tîrgu Mureş, Suceava, Vatra Dornei, Turnu Severin, Miercurea Ciuc ,Tuzla, Timişoara şi Arad. (Y.F.)

Comments
Comentariu nou Cautare
Scrieti comentariu
Nume:
Email:
 
Titlu:
 
Va rog sa introduceti codul anti-spam pe care il puteti citi in imagine.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Caută in site ...

Adio, Majestate!

 

      România iubeşte monarhia. Ar fi concluzia la care ar ajunge orice persoană care deschide televizorul, ascultă radioul sau citeşte presa scrisă, pentru că mijloacele media abundă de articole despre regele Mihai şi monarhie. Dar dacă ne-am întoarce în urmă cu vreo două decenii, lucrurile n-ar sta chiar aşa. Regele Mihai a fost alungat din ţară de regimul post-decembrist condus de Iliescu şi Roman, aşa cum s-a întîmplat în 1947, pe vremea regimului bolşevic. Urmaşii acelor comunişti, pesediştii actuali, depun flori şi lumînări pentru monarhul României care a trecut la cele sfinte, iar pe bloguri postează mesaje de compasiune arătîndu-şi astfel nesimţirea.
     Fiind într-o vizită în Danemarca, am avut ocazia să trăiesc vizita familiei regale în oraşul în care am poposit vreme de o săptămînă. Au fost multe pregătiri, oficialităţile au fost băgate în priză cu mult timp înaintea vizitei. Localnicii erau preocupaţi să-şi întîlnească Regina, iar în ziua sosirii familiei regale, locul era înţesat de lume. Oraşul nu avea mai mult de vreo 20.000 de locuitori, dar atunci numărul celor prezenţi era şi de cinci ori mai mare. Era puhoi de lume. Eu nu mai văzusem atîta agitaţie şi oameni la un loc de pe vremea cînd Ceauşescu vizita vreo localitate. Pe cînd eram în anul I de facultate, era anunţată participarea preşedintelui ţării la deschiderea anului universitar, la Cluj. Cîtă zarvă, eram forţaţi să ieşim, să-l aclamăm! Pe noi, bobocii, ne-au închis pe stadionul din Cluj ca pe nişte oi, pentru a vedea iubitul conducător cît de ovaţionat este de tineri. Ceva similar era şi în oraşul danez, la vizita Reginei. Deosebirea însă consta în faptul că acei cetăţeni au mers la întîlnirea cu Regina din plăcere, pe cînd noi eram forţaţi. Le zîmbeau feţele, plîngeau oamenii de emoţie.

Citește mai departe...

Vizitatori online

Avem 792 vizitatori online

Curs valutar BNR

Vremea in Fagaras

Poze din Făgăraş şi Ţara Făgăraşului

3.JPG

Cartea

Statistici

Membri : 14
Conţinut : 738
Număr afişări conţinut : 3959694

FaceBook

Horoscop zilnic

Informatii utile



Ziare