Monitorul de Făgăraș - Ziarul care stă de vorbă cu oamenii!

Home Reportaje Aerodrom lîngă Făgăraş
Aerodrom lîngă Făgăraş Email
Luni, 04 Iulie 2011 17:54

 

 

     În curînd la Hîrseni se va deschide un aerodrom privat. Cel puţin aşa susţine Gheorghe Durbarca, patronul societăţii „ Aripile Făgăraşului“ pe care a înfiinţat-o în urmă cu trei ani. Investitorul spune că a fost împiedicat să îşi desfăşoare activitatea propusă din cauza comodităţii funcţionarilor publici şi de o mare birocraţie.

Aviaţia o pasiune de o viaţă
 

     Gheorghe Durbaca a înfiinţat în 2009 o organizaţie non-guvernamentală care are ca obiect de activitătate înfiinţarea unui aerodrom privat cu predare a orelor de zbor. Demararea acestui proiect a fost gîndit încă după 1990 şi asta pentru că Gheorghe Durbaca a fost aviator pînă cînd a ieşit la pensie. A absolvit Institutul de Aviaţie ,,Aurel Vlaicu“ iar pe tot parcursul carierei militare a urmat o serie de cursuri de specialitate în domeniul aviaţiei. Această pasiune o are încă din copilărie. Primele ore de zbor Gheorghe Durbaca le-a făcut la numai 14 ani . De atunci şi pînă în prezent şi-a dedicat întrega viaţă pilotajului. Chiar dacă a ieşit la pensie de cîţiva ani buni, legătura cu alţi aviatori din întraga ţară este la fel de strînsă. „ Este o legătură sufletească specială între noi, aviatorii. Am băut cisterne de ceai cu colegii în timpul serviciului, am rămas prieteni pe vecie. Chiar şi acum cei care încă activează în acest domeniu al aviaţiei cînd sînt în trecere mă sună pentru a le da informaţii asupra condiţiilor meteorologice. Şi asta pentru că staţia meteo de la Beclean nu este implicată în sistemul aeronautic. Mi se cer date despre vreme dacă se poate trece sau nu, pentru că elicopterele şi avioanele de mici dimensiuni zboară în zone mai puţin controlate“ spune aviatorul. Acesta a fost şi unul dintre principalele motive pentru care a decis să demareze un proiect pentru a face un aerodrom în această zonă.

Aerodromul şters din arhivă
 

     A cercetat toate împrejurimiile din Ţara Făgăraşului însă s-a oprit la Hîrseni. A ales locaţia însă nu la întîmplare. Aviatorul a ştiut că în acest loc acum cîţiva ani a existat un aerodrom, iar întiderea era un loc perfect pentru viitorul mic aeroport. Pentru proiectul lui a concesionat un teren de 10 hectare de teren arabil . „ Aici aerodromul a existat, a fost o cameră de recuperare, chiar şi o magazie, care acum nu mai există nici măcar în hîrtii. Am căutat în arhivă dar nu am găsit nimic. Nici măcar o urmă cît de mică sau vreun indiciu. Se pare că cineva nu doreşte să se ştie acest lucru, fie nu au fost căutate îndeajuns, însă există şi posibilitatea ca cineva să dorească acest teren şi să îl utilizeze în alte scopuri. Eu nu mă opun ca altcineva să îl preia însă doresc să facă neapărat un aerodrom pentru că este necesar. Eu deţin documente care dovedesc că acest aeroport a existat şi a fost funcţional pînă în anul 1996. Mai mult există încă o dovadă clară că aici a funcţional legal un aerodrom. Am descoperit chiar şi o aprobare semnată de către cei de la Autoritatea Aeronautică de Zbor şi care era valabilă pînă în anul 1996. Acesta a fost luat în regim utilitar şi se putea zbura pe vremea aceea cu aeronave de mici dimensiuni. Se mai cunoaşte faptul că aici au fost două piste: una de Sud- Nord iar celaltă de Est- Vest. Cea din urmă a dispărut cu totul. Dar acest lucru nu a fost un impediment pentru a lupta în continuare pentru relizarea şi obţinerea documentelor necesare aerodromului la care am visat o viaţă întreagă“ a mai declarat Gheorghe Durbaca. De la concesionarea terenului de mai bine de trei ani de zile, bărbatul se chinuie să obţină aprobările necesare pentru a da drumul aerodromului. A investit timp dar şi sume importante de bani. S-a luptat din răsputeri ca să intre în legalitate, dar a fost împiedicat de către instituţiile statului şi de comoditatea funcţionarului public. „ Acum pe ultima sută de metri am întîmpinat tot felul de greutăţi. Un extras de carte funciară mi-a cam dat planurile peste cap. Acest C.F pe care trebuie să figureze terenul îmi lipseşte. Nu mi-a fost încă eliberat de către Primăria Hârseni Nu ştiu exact ce se întâmplă pentru că documentaţia este perfectă din punct de vedere legal. Pentru că acest document nu a fost eliberat nu am putut face nimic. Dar norocul a fost de partea mea pentru că în acest moment nu mai depind de acest document pentru că legislaţia aeronautică a fost de curînd modificată şi în acest moment îmi legea permite ca eu să îmi încep activitatea. Este în avantajul comunităţii să dau drumul cît mai repede la acest aerodrom. Serviciul de curierat va fi mult mai rapid şi eficace. Este în favoarea şi celor de la SMURD care în acest moment nu au o pistă adecvată special amenajată unde să aterizeze sau să decoleze. Este foarte periculos să aterizezi pe un loc unde sînt pietre pe jos“ a mai declarat Gheorhe Durbaca.

Cursuri de zbor
 

     În prezent, Gheorghe Durbaca se declară mulţumit. După mai bine de trei timp în care a dus o luptă dură cu birocraţia, a reuşit să învingă sistemul. Peste mai puţin de două luni de zile, mai exact în jurul zilei de 20 august are loc deschiderea oficială a aerodromului de la Hîrseni. În tot acest timp urmează să se facă ultimele pregătiri. ,,Se curăţă terenul şi se va cosi iarba. De asemenea, voi achiziţiona şi un aparat de zbor. Deschiderea va fi una spectaculoasă. Voi organiza un miting aerian unde vor fi invitaţi cîţiva aviatori de marcă“ a mai spus aviatorul. La aerodromul de la Hîrseni, se vor face şi ore de zbor pentru persoanele care doresc acest lucru. Se vor face înscrieri la acest curs de aviaţie care vor costa aproximativ 5.000 de euro. În acest cost intră 45 de ore de zbor, cursuri de legislaţie aviatică dar şi licenţa de zbor. Elevii şi studenţii pot beneficia de cursuri gratuite de zbor pentru că Ministerul Transportului poate subvenţiona această activitate. Tinerii care doresc să înveţe să piloteze trebuie să aibă cel puţin 16 ani şi acordul părinţilor. „ Pentru cei care doresc multă adrenalină pot apela pînă se deschide aerodromul de la Hîrseni la alte aerodromuri private din ţară, de la Tîrgu Mureş, Suceava, Vatra Dornei, Turnu Severin, Miercurea Ciuc ,Tuzla, Timişoara şi Arad. (Y.F.)

Comments
Comentariu nou Cautare
Scrieti comentariu
Nume:
Email:
 
Titlu:
 
Va rog sa introduceti codul anti-spam pe care il puteti citi in imagine.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Pastravul de Fagaras

pastrav.jpg

În ediţia tipărită

Chirii modice la ANL

 

     În acest an au primit locuinţe în blocurile ANL patru familii de făgărăşeni. Repartiţia a fost realizată în blocurile A, C, H şi J, în apartamente de 2 camere, iar chiriaşii s-au mutat încă din luna august. Dacă în urmă cu cîţiva ani numărul cererilor depuse în vederea obţinerii unei locuinţe ANL depăşea 1.000, astăzi mai sînt înregistrate doar 70 de solicitări. Tinerii din municipiu nu se mai bat pentru o locuinţă ANL, deşi chiriile sînt sfidător de mici faţă de cele practicate pe piaţa liberă. Dacă în ANL o chirie nu depăşeşte 50 euro/lună, pe piaţa liberă se cer şi 200 euro/lună, în condiţiile unui confort similar (continuarea doar în ediţia tipărită) 

Citește mai departe...
 
Taximetriştii, nemultumiţi de noile sensuri unice

 

     Începînd cu data de 16 octombrie 2017, Primăria Făgăraş aplică noi restricţii de circulaţie pe unele străzi din municipiu. Acestea au fost stabilite în urma unor dezbateri publice, iar Comisia de circulaţie a definitivat forma restricţiilor. Făgărăşenii care au aflat despre aceste noi modificări au păreri împărţite, unii laudă iniţiativa Primăriei Făgăraş, iar alţii nu sînt de acord cu modificările considerîndu-le inadecvate. (continuarea doar în ediţia tipărită) 

Citește mai departe...
 

Caută in site ...

Vizitatori online

Avem 1638 vizitatori online

Curs valutar BNR

Vremea in Fagaras

Poze din Făgăraş şi Ţara Făgăraşului

8.JPG

Cartea

Informatii utile

Statistici

Membri : 14
Conţinut : 734
Număr afişări conţinut : 3866329

FaceBook

Horoscop zilnic



Ziare