Monitorul de Făgăraș - Ziarul care stă de vorbă cu oamenii!

Home Ştiri din sport Mulţi făgărăşeni nu au vizitat niciodată Cetatea Făgăraşului
Mulţi făgărăşeni nu au vizitat niciodată Cetatea Făgăraşului Email
Marţi, 30 Mai 2017 07:14

Cetatea Făgăraşului este emblema municipiului şi a Ţării Făgăraşului. Reprezintă istoria vie a locului, iar noi, localnicii trebuie să o preţuim şi să ne mîndrim cu un edificiu care ne reprezintă oriunde în lume. Castelul medieval de la Făgăraş este unul dintre cele mai bine păstrate monumente istorice medievale din Europa, iar localnicii au obligaţia să-l viziteze pentru a putea spune mai departe despre frumuseţea şi legendele lui. Nu poţi spune că-ţi iubeşti locul natal dacă n-ai păşit măcar odată pe poarta castelului şi ţi-ai rezervat un timp pentru a trece prin sălile edificiului. Am vrut să vedem dacă făgărăşenii îşi iubesc oraşul şi zona în care s-au născut şi convieţuiesc. Am făcut un raid în rîndul localnicilor adresîndu-le o întrebare simplă: ,,Aţi vizitat Cetatea Făgăraşului?”. Răspunsul a fost şocant cînd am aflat că există mulţi localnici, mai ales cei vîrstnici, care au răspuns ,,Nu!”. Unii cu capul plecat, dar alţii la repezeală au spus că nu-şi fac timp pentru aşa ceva pentru că familia şi treburile casei sînt mai importante pentru ei decît istoria locului. O surpriză plăcută ne-au oferit însă tinerii locului, elevi şi studenţi, care au spus la unison că Cetatea Făgăraşului este o bijuterie şi o vizitează ori de cîte ori au ocazia. Redăm cîteva dintre răspunsurile făgărăşenilor:

- Barbu Gheorghe, 71 de ani, pensionar: ,,Îmi este ruşine să spun că sînt făgărăşan, dar nu am vizitat Cetatea Făgăraşului. În urmă cu doi ani, la Zilele Făgăraşului, am intrat doar în Sala Tronului. Era o sală mare, impresionant de frumoasă. Mereu am văzut autocare cu turişti care vin special în Făgăraş să viziteze cetatea, iar noi, făgărăşenii, nu am vizitat-o. Am citit mult despre cetate chiar în ziarul ,,Monitorul de Făgăraş". Ştiu că are o istorie de peste 600 de ani, ştiu că aici Doamna Stanca organiza evenimente, a fost închisoare şi cetate de apărare, dar de vizitat nu am vizitat-o. În urmă cu mulţi ani am vrut să văd sinistrul instrument de tortură ,,Fecioara de fier" care la vremea respectivă nu era expus. Atunci mi-au spus să mai aştept că va fi expus în curînd".

- Nicolaescu Mihai, 76 de ani, pensionar: ,,În urmă cu 50 de ani am vizitat Cetatea Făgăraşului. Pe vremea respectivă era o ruină. Nimic nu m-a impresionat din ce am văzut. În schimb îmi amintesc foarte bine că în 1984 cînd am gătat şcoala, banchetul a fost organizat la cetate. Exteriorul cetăţii arată foarte bine, lacul din jurul cetăţii, lebedele şi zona verde este foarte bine întreţinută şi toate acestea de cînd s-a schimbat primarul. Vă promit că în următoarea perioadă o să vizitez cetatea împreună cu soţia".

- Paicu Teofil, 74 de ani, pensionar: ,,Lociesc în Făgăraş din 1961 şi nu am vizitat cetatea. În urmă cu patru ani am vrut să donez muzeului cîteva lucruri vechi de peste o sută de ani. Soacra mea a murit şi ne-am gîndit că ar fi de folos să fie expuse la muzeu. În ziua respectivă nu era directorul muzeului, iar angajaţii nu au vrut să le primească fără acordul şefei. Atunci m-am supărat şi am renunţa să donez".

- Lavinia Broş, 17 ani, elevă la Liceul Teologic Ortodox: ,,Am vizitat cetatea de mai multe ori şi de cîte ori am ocazia o mai vizitez. Am observat un lucru care m-a impresionat şi m-a pus pe gînduri. De cîte ori am vizitat cetatea, mereu am văzut ceva nou, o schimbare în bine. Îmi place Cetatea Făgăraşului şi nu mă satur niciodată să o vizitez. Amo satisfacţie atunci cînd constat investiţiile realizate. Am vizitat cetatea cu familia, prietenii şi cu colegii de şcoală".

- Ana Maria Budilă,18 ani, elevă la Liceul Teologic Ortodox: ,,Da, normal că am vizitat Cetatea Făgăraşului de multe ori şi am participat la cîteva evemimente printre care şi la o expoziţie de fotografie. Toţi făgărăşenii au vizitat cetatea şi nu numai, am văzut turişti străini care vin special să viziteze cetatea".

- Oprea Paul Andrei, 18 ani, student: ,,Da, am vizitat Cetatea Făgăraşului în urmă cu opt ani împreună cu familia şi de atunci nu am mai fost. Am vizitat şi cetatea de la Rupea ş de la Sighişoara şi în opinia mea cea mai frumoasă cetate este cea de la Sighişoara".

- Livia Marin, 52 ani, vînzătoare: ,,Nu am vizitat cetatea şi nu am timp pentru aşa ceva. Grijile zilnice, locul de muncă, familia sînt priorităţile mele şi mă implic foarte mult. Astept vîrsta de pensionare să mă plimb, cu mai puţine griji şi să vizitez castelul. Am auzit că s-au făcut investiţii şi cetatea arată foarte bine".

- Maria Popa, 42 de ani, şomeră: ,,Cum să nu vizitez cetatea. Anul trecut am vizitat Sala Tronului şi mi-am închipuit că sînt o regină. Sala respectivă este minunată, Doamna Stanca era prezentă în sală. Noi, făgărăşenii, nu preţuim ce avem şi nici nu o vizităm, dar sînt străini care parcurg mii de km să o viziteze".

Comments
Comentariu nou Cautare
Scrieti comentariu
Nume:
Email:

Titlu:

Va rog sa introduceti codul anti-spam pe care il puteti citi in imagine.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Anunturi!

Primaria Victoria angajeza

Primǎria Victoria, Jud. Braşov organizeazǎ concurs de recrutare pentru ocuparea următoarelor funcţiii publice de execuție vacante:

• Consilier I principal in cadrul Compartimentului Urbanism , Amenjarea Teritoriului și investiții – Birou Tehnic
• Consilier I debutant in cadrul Compartimentului Control Comercial- Biroul Impozite și taxe Locale
• Inspector I debutant in cadrul Compartimentului Executare Silită - Biroul Impozite și Taxe Locale

Detalii AICI

ANUNT PUBLIC (click)

UAT ORASUL VICTORIA, titular al proiectului “EXECUTIE RETEA APA CARTIER LOCUINTE STR. AVRAM IANCU, STR. BADEA CARTAN, STR. OCTAVIAN PALER SI STR. GRIGORE MOISIL” anunta publicul interesat asupra luarii deciziei etapei de incadrare de continuare a procedurii privind emiterea aprobarii de dezvoltare a proiectului,

În ediţia tipărită

Vocile Făgăraşului: ,,DNA trebuie să ajungă în Ţara Făgăraşului unde se fură pe rupte”

,,DNA îşi face treaba sau trebuie desfiinţat? A fost întrebarea la care făgărăşenii au răspuns reporterilor ziarului ,,Monitorul de Făgăraş”. Scandalul care a ţinut capul de afiş în mass media a fost DNA şi revocarea Codruţei Kovesi de la conducerea instituţiei. Cetăţenii şi-au format o opinie despre acest scandal în funcţie de canalul de televiziune pe care-l folosesc. Cei care pierd ore în şir pe Antena 3, TVR şi RTV acuză DNA, iar cei care urmăresc canalele Realitatea, Digi 24 sau B1 acuză politicienii alianţei PSD-ALDE. (continuare doar în ediţia tipărită)