Compania de stat CFR Călători a anunţat că noul Mers al Trenurilor 2019-2020 va fi asigurat de un număr mediu de 1230 de trenuri, faţă de 1200 anul trecut, şi a informat asupra principalelor noutăţi din următorul an.
- Serviciul de transport feroviar de vagoane de dormit şi cuşetă va fi disponibil pe relaţiile: Bucureşti Nord – Timişoara, Bucureşti Nord – Cluj Napoca, Bucureşti Nord – Oradea, Bucureşti Nord – Satu Mare, Bucureşti Nord – Baia Mare, Bucureşti Nord – Sighetu Marmaţiei, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Timişoara – Iaşi, Bucureşti Nord – Botoşani, Bucureşti Nord – Bistriţa, Bucureşti Nord – Vatra Dornei.
- În traficul internaţional, va fi introdus în circulaţie un tren nou (143/686 şi 687/144), realizat de CFR Călători în colaborare cu MAV Start Ungaria şi OBB Austria pe ruta Satu Mare – Budapesta – Viena şi retur.
- În sezonul estival 2020, trenul IR 461/460 va avea în compunere, un vagon direct pe ruta Bucureşti Nord- Istanbul şi retur.
- Compania a anunţat şi un nou program pilot pentru deservirea şi sporirea atractivităţii traficului de navetă între zonele suburbane şi marile oraşe din toată ţara.
u Abonamentele pentru trenurile Regio vor fi valabile şi pentru trenurile Interregio. „Va fi permisă călătoria posesorilor de abonamente valabile la trenuri Regio şi cu trenurile Interregio, pentru abonamentele emise pe distanţe de până la 30 de km. Această ofertă este valabilă începând cu data de 15 decembrie 2019 şi nu include trenurile în trafic internaţional”, se arată în comunicatul CFR. - Va fi introdus un nou serviciu de rezervare a locurilor, ca urmare a solicitării călătorilor, pentru trenurile Regio, la preţul de 1 leu, pe rutele: Bucureşti Obor – Constanţa şi retur, Bucureşti Nord / Basarab -Braşov şi retur, Bucureşti Nord – Buzău – Mărăşeşti şi retur, Bucureşti Nord / Basarab – Craiova şi retur, Buzău – Constanţa şi retur.
- „În perioada sărbătorilor de iarnă şi sfârşitului de an CFR Călători va utiliza întreaga sa capacitate de transport tehnic disponibilă. Pentru evitarea aglomeraţiei, recomandăm pasagerilor să îşi programeze din timp călătoria către destinaţiile dorite, să folosească toate trenurile puse la dispoziţie de CFR Călători din graficul unei zile de circulaţie şi să îşi achizitioneze cu anticipaţie legitimaţiile de călătorie, utilizând toate canalele de distribuţie puse la dispozitie”, se mai arată în comunicat.
CFR pierde 30% din banii europeni
Pe lângă noile modificări, vechile metehne afectează compania. CFR Infrastructură va pierde cel puțin 30% din finanțarea europeană pentru modernizarea liniei de tren dintre Brașov și Sighișoara pentru că, la trei ani de la lansarea licitației încă nu a reușit semnarea contractelor estimate la aprox. 3 miliarde de lei. . Proiectul vizează două tronsoane feroviare Brașov- Apața și Cața Sighișoara cu o lungime totală de 86 de km. Pentru cele două tronsoane în discuție Comisia Europeană a acceptat totuși o amânare cu doi ani astfel încât să se asigure circa 70% din finanțarea inițială. „Cele trei loturi au fost în procedură de licitaţie lansate undeva în 2016, lotul I şi III şi în 2017, lotul II. Am ajuns în faza de contestaţie, în instanţele noastre. Am făcut un exerciţiu de fazare, am reuşit să asigurăm pentru lotul I şi III o finanţare de 70% din valoarea iniţial contractată, undeva spre 600 milioane de euro”, a explicat la RRA directorul general CFR Infrastructură, Marius Chiper. Acesta a mai precizat că CFR Infrastructură se bazează ca va finaliza contestaţiile în instanţă şi va reuși să semneze contractele până în luna februarie 2020. Și pentru lotul feroviar dintre Apața și Cața de pe ruta Brașov –Sighișoara Comisia Europeană a acceptat prelungirea termenului de contractare cu doi ani și va asigura 92 % din costul total care este estimat la 2,7 miliarde lei.
La viteza cu care circula…mi-ar fi rusine sa dau publicitatii „marsul trenurilor”!